یک‌شنبه 8 مهر 1403

کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید

شیراز - ایرنا - بیش از 5 کامیون محموله کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان فارس روانه مناطق راسک و سرباز استان سیستان و بلوچستان شد و به این مناطق رسید.

رییس سازمان دانش‌آموزی فارس چهارشنبه 16بهمن ماه با اعلام این خبر بیان داشت: این محموله نخستین مرحله کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان بوده است.

محسن کلاری افزود: اقلام ارسالی شامل 4هزار بطری آب معدنی، 28 عدد گاز سه شعله، بیش از 4 هزار قلم نوشت‌افزار، 500 بسته وسایل کمک آموزشی، 10 هزار دست لباس، 500 جفت کیف و کفش، 5هزار بسته مواد شوینده و بهداشتی، یک هزار عدد روغن مایع و جامد، بیش‌از 500 کیلو قند و شکر، 300 تخته پتو، 4 هزار قوطی کنسرو، 5 هزار بسته ماکارونی و سویا، 3 تن برنج و حبوبات بوده است. همچنین در بازدید معاونان پشتیبانی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس از مناطق سیل زده شهرستان راسک و سرباز مشکلات دانش‌آموزان و خانواده آنان بررسی شد. جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: در پی مشکلات پدید آمده از بارندگی‌های شدید در استان سیستان و بلوچستان و برخی نقاط جنوب شرقی کشور، دومین سیل مهربانی هم‌کلاسی‌ها به منظور جمع‌آوری و ارسال هدایای نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها به این مناطق همزمان با سراسر کشور در استان فارس نیز اجرا شد. وی گفت: از طرف وزارت آموزش و پرورش، استان فارس به عنوان استان معین شهرستانهای راسک و سرباز در سیل اخیر انتخاب شده است که این سفر با همین هدف انجام گرفت. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: جمعیت دانش آموزی هریک از این شهرستان ها بیش از 20هزار نفر است. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس نیز ابراز داشت: در بازدید از مدارس دو شهرستان سیستان و بلوچستان نیازهای آموزشی، مشاوره ای، مالی و تجهیزاتی بررسی شد. بهنام حیدری افزود: اگر چه سیل به مدارس آسیب وارده کرده، حضور ادارات کل معین در این مناطق و پایدار ماندن این ارتباطات در آینده می تواند در مساعدت و کمک به مناطق محروم سیستان و بلوچستان موثر باشد. وی ابراز داشت: کمک‌های نقدی بسیاری نیز از 59 منطقه آموزشی فارس جمع‌آوری شده که هر کدام از مناطق مستقیما به حساب آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان واریز کرده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*