پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کمیسیون آموزش مجلس متغیر بودن زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تصویب کرد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
کمیسیون آموزش مجلس متغیر بودن زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تصویب کرد

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات جلسه امروز یکشنبه 16 بهمن این کمیسیون اظهار کرد: امروز چند موضوع در دستور کار کمیسیون قرار داشت، انتخاب سه نفر به عنوان نمایندگان این کمیسیون برای برنامه هفتم بخشی از جلسه بود که نهایتا، آقایان زاهدی، نادری و دهمرده انتخاب شدند.

وی به بخش دیگری از جلسه این کمیسیون اشاره کرد و گفت: در ادامه این جلسه ایرادات شورای نگهبان به «طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» بررسی شد که در حضور یکی از حقوقدانان شورای نگهبان اصلاحاتی در طرح اعمال شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون متبوع خود خاطرنشان کرد: تقویم نظام آموزشی آموزش و پرورش نیز مورد بررسی قرار گرفت که برخی از مواد آن تصویب شد؛ نهایتاً براساس سند ساعات برنامه درسی ملی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، میزان ساعتی که برای آموزش ابتدایی در نظر گرفته شده 920 ساعت، برای آموزش متوسطه اول حدود 1100 ساعت و برای متوسط دوم حدود 1200 و برای فنی وحرفه‌ای نیز حدود 1400 ساعت است.

فلاحی تصریح کرد: کمیسیون با بررسی ماده نخست طرح «مدیریت زمان آموزش در مدارس» در چارچوب ساعات مصوب، تصمیم گرفت در این چارچوب زمانی و در یک فرآیند 12 ماهه با مدیریت شورای آموزش و پرورش استان‌ها نسبت به تقویم آموزشی کلاس‌های درس برنامه‌ریزی شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی هر منطقه، زمان آغاز و پایان سال تحصیلی می‌تواند متغیر باشد مثلا در مناطق سردسیر دانش آموزان در تابستان هم تحصیل کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید آموزش و پرورش سال تحصیلی احمدحسین فلاحی کمیسیون آموزش این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است