شنبه 31 شهریور 1403

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواستار تحریم ایلان ماسک شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواستار تحریم ایلان ماسک شد

پس از آنکه ایلان ماسک به دستور حضور در دادگاه برای شهادت دادن درباره تحقیق مربوط به خرید توییتر (ایکس) عمل نکرد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد خواستار تحریم وی خواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در شکایتی اعلام کرد این تحریم‌ها درحقیقت برای صدور دستوری است که نشان دهد به چه دلیل ماسک که تا 3 ساعت قبل از برگزاری دادگاه اعلان نکرده بود در آنجا حاضر نمی شود، به عنوان توهین مدنی بازداشت نشده است.

ماسک که کسب و کارش شامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت هوافضای اسپیس ایکس است، در روز دادگاه به مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا رفت تا بر پرتاب ماموریت پولاریس داون به فضا نظارت کند.

وکلای ماسک تحریم ها را اقداماتی شدید و غیر ملزوم خوانده اند. آنها اعلام کرده اند جلسه شهادت وی برای سوم اکتبر 2024 میلادی دوباره تنظیم شده است.

خبر مرتبط اقدام عجیب ایلان ماسک بعد از ترور ترامپ + عکس

ایلان ماسک بدون هیچ توضیحی پیام خود درباره ترور ترامپ را از توییتر خود حذف کرد و با انتشار پیام‌های دیگر تلویحاً مدعی شد که پیام قبلی‌اش صرفاً «شوخی» بوده است.

این کمیسیون مشغول بررسی آن است که ایلان ماسک قوانین بورس فدرال آمریکا را هنگام خرید سهام توییتر در 2022 میلادی نقض کرده است یا خیر. در اکتبر 2023 میلادی و پس از آنکه ماسک از حضور در مصاحبه ای برای تحقیق در این زمینه خودداری کرد، این آژانس فدرال از وی شکایت کرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواستار تحریم ایلان ماسک شد 2