چهارشنبه 18 مهر 1403

کنگره چهار هزار شهید استان یزد اسفند ماه برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کنگره چهار هزار شهید استان یزد اسفند ماه برگزار می‌شود

یزد _ ایرنا _ رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برنامه های فرهنگی کنگره چهار هزار شهید با رویکردهای نوین گفت: این کنگره اوایل اسفند ماه همزمان با جشنواره "خش دلانه 2" برگزار می‌شود.

عباس ملازینلی روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره " خش دلانه 2" افزود: با توجه به برگزاری کنگره یاد شده بخش ویژه ای با عنوان نمایش طنز «جبهه و دفاع مقدس» در جشنواره یادشده در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با رویکردهای نوین و در قالب برنامه های جذاب و مفرح با رعایت شان و منزلت شهدا، برنامه های فرهنگی کنگره را برگزار کنیم.

ملازینلی تصریح کرد: این سازمان در راستای رسالت های فرهنگی خود مسئولیت اجرایی کمیته فرهنگی این کنگره را عهده دار است.

وی با بیان اینکه از مدت ها قبل برای اجرای برنامه های قوی از بعد محتوایی و جذاب از بعد اجرایی برنامه ریزی کرده ایم ادامه داد: این سازمان با همکاری سایر نهادهای فرهنگی تلاش می کند تا برنامه‌هایی درخور و در شان نام و یاد شهدای گرانقدر استان برنامه ریزی و برگزار کند.

ملازینلی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهر در این کنگره امری مورد توجه است افزود: در 6 ماهه دوم سال جاری موضوعیت و نقش شهدا بخشی از رویکرد ما در اجرای رویداد های فرهنگی بوده است و این روند تا پایان سال به طور ویژه ادامه خواهد داشت.

معاون شهردار یزد به افتتاح خانه سرود بسیج یزد اشاره و تصریح کرد: در هفته گذشته این مهم با حضورمقامات استان آغاز به فعالیت کرد و به صورت همزمان اجرای سرودهای حماسی را درمحلات یزد به دنبال داشت.

وی به برگزاری جشنواره قصه گویی با محوریت نام و یاد شهدا و روایت های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این جشنواره نیز در راستای تببین سیره شهدا و افتخار آفرینی های رزمندگان در سال های دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوانان طرح ریزی شده است.

ملازینلی در پایان با اشاره به اینکه نقش شهدا در جامعه کنونی و آرامش و امنیت کشور غیر قابل انکار است خاطرنشان کرد: شناخت جایگاه ویژه شهدا به جوانان و نوجوانان امری است که در برنامه های کمیته فرهنگی نقش محوری دارد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: با توجه به تجربه موفق جشنواره اول و کشف استعدادهایی در زمینه استندآب کمدی و نمایش طنز، تصمیم بر آن شد تا دومین جشنواره را برگزار کنیم.

ملازینلی افزود: جشنواره دوم در قالب موضوعاتی همچون سلامت، بهداشت و ویروس کرونا، همدلی و مشارکت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، امید و افزایش نشاط و ارتقا و تحکیم بنیان خانواده طراحی شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره «خش دلانه» فرصتی برای نمایش استعدادهای نهفته در عرصه طنز و استندآپ کمدی است، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان، اجرای برنامه‌هایی در راستای افزایش نشاط اجتماعی است و با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، این برنامه برخلاف سال گذشته که در سطح شهر و پارک ها برگزار شد، امسال به صورت کامل در فضای مجازی اجرا می شود

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 15 آذرماه، نتایج آثار پذیرفته شده تا 20 آذر، زمان اجرای آثار نمایشی 25 تا 27 همین ماه و آیین اختتامیه آن 28 ماه جاری اعلام شد.

علاقه مندان می توانند آثار ضبط شده خود را به فضاهای مجازی این سازمان یا به صورت پستی به دبیرخانه جشنواره به نشانی خیابان کاشانی روبروی پارک هفتم تیر، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ارسال کنند و شماره تلفن های 03538277650 و 09137497643 برای هماهنگی های بیشتر در این ارتباط در نظر گرفته شده است

*س_برچسب‌ها_س*