یک‌شنبه 15 مهر 1403

گردش چرخ اقتصاد استان عاملی مهم در کاهش بزه‌های اجتماعی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گردش چرخ اقتصاد استان عاملی مهم در کاهش بزه‌های اجتماعی است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: با اقدامات انجام شده شاهد گردش چرخ اقتصاد و واحدهای تولیدی هستیم که همین امر عاملی مهم در کاهش بزه‌های اجتماعی همچون گرایش به موادمخدر است.

فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: تعداد معتادان متجاهر و حتی متکدیان در زنجان نسبت به بسیاری از استان ها اندک است.

وی یادآورشد: فرمانداران در شهرستان ها در راستای اجرای سیاست های پیشگیری از مصرف این ماده خانمان سوز بسیار موفق عمل کرده اند و تأخیر در اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر مشکلات بزرگی ایجاد خواهد کرد.

حقیقی اظهار داشت: در زمینه ساماندهی، نگهداری و درمان معتادان متجاهر اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است و باید بدانیم همت و عزم همگانی برای مقابله با مواد مخدر ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: در استان زنجان اقداماتی که طی 2 سال گذشته صورت گرفته، بصورت همه جانبه و در هر زمینه ای بر اساس نقشه راهی که طراحی شده، اجرا شد و امروز در محدودیت های اقتصادی، زنجان جزء استان هایی است که شرایط مطلوبی دارد.

حقیقی گفت: ایجاد پایانه صادراتی فرش کشور در زنجان یکی از اقدامات بسیار موثر برای رونق تولید فرش استان به شمار می آید و علاوه برآن در صورت به بهره برداری رسیدن طرح 2خطه شدن راه آهن زنجان به قزوین و محورهای مواصلاتی که در دست اجراست، زنجان به یک مرکز بزرگ لجستیک و گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: تثبیت پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای جهش تولید و ایجاد فرصت های شغلی یکی دیگر از مزیت های بالای استان زنجان است به گونه ای که خوشبختانه امروز استان به خوبی در دولت معرفی شده و اگر قرار باشد استان های امن و موفق در زمینه سرمایه گذاری را نام ببرند زنجان یکی از آنها است.

در این پایان این جلسه لوح تقدیر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بخاطر اقدامات صورت گرفته در حوزه ساماندهی، نگهداری و درمان معتادان متجاهر به استاندار زنجان اهدا شد.

*س_برچسب‌ها_س*