یک‌شنبه 8 مهر 1403

گردهم آیی مدیران سازمان راه و شهرسازی گلستان در جزیره آشوراده

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گردهم آیی مدیران سازمان راه و شهرسازی گلستان در جزیره آشوراده

گرگان - ایرنا - مدیران دستگاههای هم خانواده سازمان راه و شهرسازی گلستان با هدف ارزیابی اقدامات صورت گرفته سال گذشته و ترسیم راهبرد جامع طرحهای آتی وزارتخانه متبوع در استان، گردهمایی یک روزه خود را در جزیره آشوراده برگزار کردند.

این نشست به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی گلستان با حضور مدیران کل، معاونان و مسوولان روابط عمومی دستگاه‌های هم خانواده سازمان راه و شهرسازی استان برگزار شد. شتاب بخشی به تملک اراضی کمربندی گرگان؛ تسریع در مکان یابی برای احداث رادار هواشناسی؛ ایمن‌سازی مسیرهای خوش ییلاق و توسکستان با اعتبارات ملی؛ بهره مندی از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء در تکمیل پروژه‌های راه و شهرسازی؛ بررسی دلایل تاخیر در اجرای برخی پروژه ها؛ ارائه گزارش دستگاهها از فعالیت در دوره سیل و کرونا از جمله برخی موارد مطرحه در این نشست بود.

همچنین تاثیر سیل بر فعالیت راه آهن گلستان به ویژه در بخش صادرات و واردات از اینچه برون؛ نقش کرونا بر کاهش پروازهای فرودگاه گرگان و برقراری خطوط جدید؛ مشکلات فرودگاه کلاله؛ ورود تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نوین در حوزه مدیریت راه‌ها و پروژه های راهسازی؛ تلاش برای ساماندهی سواحل و سازه های ساحلی از دیگر مباحث مطروحه بود.

هواشناسی، راه آهن، فرودگاه، مسکن، بنادر، دریانوردی و راهداری از جمله برخی دستگاههای هم خانواده راه و شهرسازی محسوب می شوند و رییس سازمان راه و شهرسازی به عنوان قائم مقام وزیر در استان ارشد مدیران این مجموعه است. آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر در حوزه سرزمینی شهرستان بندرترکمن واقع در غرب استان گلستان است.

*س_برچسب‌ها_س*