شنبه 21 مهر 1403

گلزار شهدای ابرکوه عطرافشانی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گلزار شهدای ابرکوه عطرافشانی شد

یزد - ایرنا - گلزار شهدای ابرکوه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در سال 1361 خورشیدی، امروز (شنبه) با حضور تعدادی از خانواده های معظم شهدا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسوولان محلی غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این آیین معنوی شرکت کنندگان با قرائت فاتحه یاد شهدای عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد شد و دیگر شهدا را گرامی داشتند.

امام جمعه ابرکوه در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: آنها برای دفاع از ارزش های نظام جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، افزود: رمز پیروزی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی، پیروی از ولایت فقیه است.

وی افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با سلاح ایمان و اخلاص در برابر ارتش مجهز بعثی که تحت حمایت ابرقدرت ها بود، ایستادند و با نصرت الهی به پیروزی رسیدند.

رییس شورای فرهنگی عمومی ابرکوه، با بیان اینکه آرمان شهدا، مقدس و آسمانی است، یادآور شد: رزمندگان اسلام با دستان خالی در تقابل با جبهه باطل برآمدند و امروز مسوولیت های ما در قبال ایثار آنان بسیار عظیم است و باید تداوم دهنده راه شهدا باشیم.

شهرستان ابرکوه در هشت سال دفاع مقدس 275 شهید تقدیم انقلاب کرد که 9 تن از آنان در عملیات فتح خرمشهر به شهادت رسیدند.

سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است که خرمشهر بعد از 35 روز پایداری و مقاومت در چهارم آبان 1359 به اشغال دشمن درآمد، پس از 578 روز (19 ماه)، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده این شهر به اهتزاز در آمد.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*