یک‌شنبه 22 مهر 1403

یادواره 43 شهید کرمانشاهی حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یادواره 43 شهید کرمانشاهی حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه با بیان اینکه سوم خرداد روزی به یادماندنی است که نسل به نسل به یادگار می‌ماند، گفت: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌هایی از قبیل برگزاری یادواره 43 شهید استان در عملیات بیت المقدس به صورت مجازی، رژه تاکسی‌ها با چراغ روشن و به صدا درآمدن مارش نظامی برگزار می‌شود.

سردار ناصر باباخانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد ماه امسال تا پایان سال برنامه هایی در قالب 13 کمیته برنامه ریزی شده است.

به گفته باباخانی، تمام فرمانداران و فرماندهان سپاه شهرستان های استان مسوول اجرای برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواهند بود.

او البته تاکید کرد که به دلیل بیماری کرونا بیشتر برنامه ها به صورت مجازی و با تاکید بر فعالیت های مردمی و اصناف در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام خواهد بود.

دبیر چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه، دیدار فرماندهان نظامی استان با امام جمعه کرمانشاه، غبار روبی نمادین مزار شهدا، رونمایی از کتاب دفاع مقدس، افتتاح یادمان شهدای گمنام قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا، رژه تاکسی ها با چراغ روشن و به صدا درآمدن مارش نظامی در ساعت 11 همزمان با زمان آزادسازی خرمشهر در مساجد و ادارات استان را از جمله برنامه های گرامیداشت سوم خرداد و عملیات بیت المقدس عنوان کرد.

رژه تاکسی ها

مسوول روابط عمومی سازمان تاکسیرانی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، از برگزاری رژه تاکسی ها به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

هوشنگ احمدی گفت: حدود ساعت 11 صبح حدود 70 تاکسی به صورت چراغ روشن همراه با پوستر از پایانه شهید کاویانی تا میدان آزادی برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر رژه خواهند داشت.

خرمشهر چهارم آبان ماه 59 سقوط کرد و در سوم خرداد ماه سال 61 پس از 578 روز اشغال در عملیات بیت المقدس آزاد شد. استان کرمانشاه 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 43 تن از آنها در آزادی سازی خرمشهر شهید شده اند.

*س_برچسب‌ها_س*