جمعه 13 مهر 1403

یحیی السنوار زنده و مصمم به نابودی رژیم صهیونیستی است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
یحیی السنوار زنده و مصمم به نابودی رژیم صهیونیستی است

اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز با اشاره به شهادت «سید حسن نصرالله» رهبر «حزب‌الله لبنان»، از زنده‌بودن «یحیی السنوار» معمار عملیات طوفان‌الاقصی و عزم وی برای نابودی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رویترز در گزارشی با عنوان «یحیی سنوار، رهبر تحت تعقیب حماس به نابودی اسرائیل متعهد است»، نوشت: سنوار زنده است و همچنان به صورت مخفیانه، جنگ علیه اسرائیل را هدایت می کند.

این رسانه غربی از سنوار به عنوان معمار عملیات طوفان الاقصی یاد کرد و نوشت: برای معمار 62 ساله این عملیات، تنها راه ایجاد یک کشور فلسطینی، مبارزه مسلحانه است.

رویترز به نقل از مقامات اسرائیلی، از زنده بودن سنوار خبر داد و نوشت: منابع اسرائیلی اعلام کرده اند که سنوار و برادرش، زنده هستند. آنها با اینکه از زمان عملیات طوفان الاقصی در ملاعام حاضر نشده اند اما بدون استفاده از دستگاه های دیجیتال، تنها از طریق عوامل انسانی، عملیات ها علیه اسرائیل را هدایت می کنند.

این رسانه غربی درباره خلل ناپذیر بودن اراده سنوار نوشت: این اراده از سال ها زندگی در اردوگاه های غزه و 22 سال زندگی در زندان های اسرائیل ناشی می شود.

رویترز نوشت: از نظر مقامات عربی و فلسطینی، سنوار کسی است که با حمایت ایران، توانایی های نظامی و راهبردی حماس را تقویت کرد و به مرحله ای رساند که بتوانند عملیات طوفان الاقصی را رقم بزنند.

این رسانه غربی به نقل از یکی از زندانیانی که با سنوار در زندان های سرزمین های اشغالی، در یک سلول بوده اند، نوشت: سنوار، زندان عسقلان را خانه اجدادی خود می دانست و کفش نمی پوشید و می گفت می خواهم با تمام وجودم زمین فلسطین را حس کنم.

مقاومت فلسطین سال گذشته در هفتم اکتبر 2023(15 مهرماه 1402)، عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به بیش از هفت دهه جنایت اشغالگران صهیونیست اجرایی کرد و بیش از 200 صهیونیست را به اسارت خود درآورد.

رژیم صهیونیستی در حدود یکسال گذشته، بیش از 40 هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان را به قتل رساند. این رژیم باوجود ارتکاب این جنایات، نتوانسته اهدف خود مبنی بر نابودی حماس و آزادی اسرا را تحقق بخشد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید