یک‌شنبه 1 مهر 1403

یورش اسرائیلی‌ها به مسجد الاقصی تسهیل شد / احداث آسانسور در این محل

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
یورش اسرائیلی‌ها به مسجد الاقصی تسهیل شد / احداث آسانسور در این محل

اقتصادنیوز: در اوج توجه افکار عمومی به جنگ در غزه و لبنان، اسرائیل مشغول یهودی سازی در مسجد الاقصی است و در این راستا احداث آسانسور صحن دیوار براق آغاز شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رسانه‌های عبری زبان امروز دوشنبه اعلام کردند، کار احداث یک آسانسور در فاصله 200 متری دیوار براق آغاز شده است تا کار یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی تسهیل شود.

در حالی که رسانه‌های عبری زبان ادعا می‌کنند این آسانسور برای تسهیل ورود یهودیان معلول و سالخورده و به صحن دیوار براق احداث می‌شود، منابع فلسطینی تاکید دارند که این اقدام در راستای برنامه‌های یهودی سازی مسجد الاقصی انجام می‌شود.

خبر مرتبط اعلام مخالفت واشنگتن با یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا مخالفت واشنگتن با یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را اعلام کرد.

با نگاهی به اخبار منتشر شده در این رسانه‌ها شاهد آن هستیم که طی ند ماه اخیر، صهیونیست‌ها به بهانه‌های مختلفی از جمله تعمیرات و بازسازی، اقدام به نصب برج دیده بانی و جاسوسی مشرف به صحن مسجد الاقصی، نصب دوربین و دستگاه‌های شنود، ایجاد موانع فلزی در دروازه الاسباط و انهدام بخش‌های وسیعی از اطراف دیوار براق به بهانه افزایش مساحت آن برای حضور یهودیان کرده است و این بار نیز تلاش دارد تا با احداث آسانسور از شرایط موجود و توجه افکار عمومی به جنگ غزه و درگیری در جنوب لبنان، واقعیت‌های جدیدی را در مسجد الاقصی ایجاد کند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
یورش اسرائیلی‌ها به مسجد الاقصی تسهیل شد / احداث آسانسور در این محل 2