شنبه 14 مهر 1403

10 تن روغن جامد در استان زنجان توزیع می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 تن روغن جامد در استان زنجان توزیع می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: روغن جامد مورد نیاز استان از سوی یک شرکت پخش به میزان 10 تن وارد شده است که برای مصارف خانگی و نه قنادی توزیع می‌شود.

ناصر فغفوری روز جمعه در ستاد تنظیم بازار استان بابیان اینکه کمبود این کالا کشوری و علت آن نبود سیاستی برای افزایش تولید آن بوده است، افزود: یکی دیگر از دلایل کمبود این کالا، تغییر خط تولید کارخانجات روغن جامد به مایع بوده و از طرفی شماری از مردم، قنادان و برخی خانواده های سنتی و روستایی نیز از این روغن استفاده می کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های استانی در این بخش گفت: در این راستا کارخانه روغن نباتی جهان تولیدات خوبی دارد و به رغم برخی گزارش ها مبنی بر وجود کمبود، در توزیع روغن خوراکی هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

این مسوول با اشاره به اینکه فقط در حوزه اتحادیه خواربارفروشان استان طی روز گذشته 25 تن روغن برای مغازه ها ارسال شده است، ادامه داد: طبق هماهنگی ها اقداماتی نیز انجام شده تا اتحادیه 80 تن دیگر را خریداری و به تدریج توزیع کند که این مهم علاوه بر ارقامی است که از سوی مباشر به شهرستان ها معرفی شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع حواله های صادر شده تحویلی حدود 35 تن اما حواله های صادره بالای 200 تن طی سه روز گذشته برای فروشگاههای بزرگ مانند رفاه و اتکا انجام گرفته و در زمان حاضر نیز هر شهرستانی در صورت نیاز به تزریق روغن مایع برای فروشگاهها بدون هیچ محدودیت انجام می گیرد.

فغفوری افزود: این میزان علاوه بر سهمیه ای است که 2 روز گذشته برای کارخانجات روغن کشی تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه برای تولید کنندگان کالاهای اساسی در استان همانند روغن نباتی جهان اولویت تامین اقلام مورد نیاز مردم است، تاکید کرد: همه مدیران بخش خصوص و دولتی نیز از این موضوع تمکین می کنند که تزریق به موقع کالاهای اساسی در استان انجام گیرد.

این مسؤول ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی و مجموعه مرغداران استان مشکل تخم مرغ در استان برطرف و ثبات حاکم شده است.

وی اضافه کرد: هر کدام از شهرستان ها و اعلام نیازهای ادارات صمت به هر میزان نیاز تزریق می شود و در ارتباط با گوشت مرغ نیز باید گفت که از سه روز گذشته با قیمت هرکیلو 20 هزار تومان در سطح استان عرضه می شود که از 2 روز گذشته وضعیت توزیع مرغ گرم نیز مناسب بوده است.

این مسوول ادامه داد: در این مدت با پشتیبانی انجام گرفته حدود 350 تن گوشت مرغ گرم در بازار تزریق شده و تلاش می شود از ذخایر استراتژیک موجود صرفا در مواقع کمبود استفاده شوده و از طرفی از حدود 30 تا 35 تن مرغ منجمد 15 تن آن روز گذشته توزیع شده است.

وی اضافه کرد: قیمت مرغ منجمد از 13 هزار و 500 تومان به 15 هزار تومان افزایش یافته که این موضوع تفاوتی را در بین قیمت مرغ گرم و منجمد ایجاد کرده بود.

فغفوری با اشاره به اینکه با هماهنگی جهاد کشاورزی استان و اتحادیه مرغداران از طریق دامپزشکی نظارت های لازم انجام خواهد گرفت، افزود: طبق برنامه حدود 40 تن نیاز روزانه مرغ استان تامین خواهد شد که بیش از این نیز برای قطعه بندی و خروج استان مد نظر قرار می گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه بر این اساس برنامه نظارتی شهر به سه قسمت تقسیم بندی شده است، افزود: کمربندی شمالی شهر 22 بهمن ضلع شمالی منطقه یک، سعدی وسط ضلع شرقی منطقه 2 و سعدی وسط به سمت غرب زنجان منطقه سه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: برای هر منطقه 2 گروه بازرسی مستقل صرفا با حوزه صنعت و معدن و اتاق اصناف نیز بصورت پراکنده در سه منطقه یاد شده حضور دارند، علاوه بر 2 گروهی که برای هر منطقه در نظر گرفته شده 2 گروه هم به حوزه نانوایی ها اختصاص دارد که نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ابلاغ تذکرها را بر عهده دارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: 2 گروه هم برای حوزه مبارزه با قاچاق تعیین شده که با توجه به حساسیت ها در بخش های مختلف از جمله روغن موتور، مرغ، تخم مرغ، شکر و لاستیک و سامانه جامع انبارهای پخش در این قالب انجام می گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*