یک‌شنبه 15 مهر 1403

10 تن مواد اولیه شوینده قاچاق در زنجان کشف و ضبط شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 تن مواد اولیه شوینده قاچاق در زنجان کشف و ضبط شد

زنجان - ایرنا - سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: 10 تن مواد اولیه شوینده قاچاق از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان کشف و ضبط شد.

سرهنگ یوسف اسماعیل زاده، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در مسیر ارتباطی زنجان - قزوین، به یک دستگاه کامیون حامل بار مظنون شده و با هماهنگی مقام قضائی به منظور بازرسی آن را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از این کامیون، این مقدار مواد اولیه شوینده قاچاق را که فاقد مجوز گمرکی بود کشف و ضبط کردند که در این رابطه نیز یک نفر به عنوان متهم پرونده دستگیر شد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه کارشناسان ذیربط ارزش این میزان کالای کشف و ضبط شده را سه میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: متهم پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

اسماعیل زاده، همچنین از کشف و ضبط یک هزار و 335 حلقه لاستیک احتکار شده خبر داد و گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر احتکار و انبار لاستیک خودرو توسط افرادی در شهر زنجان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های پلیس، مشخص شد فروشنده، قصد فروش و یا عرضه لاستیک های انبار شده را ندارد که با هماهنگی مقام قضائی محل مورد نظر به دقت مورد بازرسی قرار گرفت و در نتیجه این مقدار لاستیک احتکار شده کشف و ضبط شد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان، ارزش ریالی این لاستیک های کشف شده را برابر نظر کارشناسان بیش از 7 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: متهم پس از تشکیل و تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به منظور اعمال قانون به مرجع قضائی تحویل شد.

*س_برچسب‌ها_س*