چهارشنبه 18 مهر 1403

100 درصد مطالبات معوقه مراکز غیردانشگاهی زنجان پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
100 درصد مطالبات معوقه مراکز غیردانشگاهی زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با قدردانی از تلاش و همت کادر بهداشت و درمان استان بابت خدمات دلسوزانه به مردم و به خصوص بیمه شدگان سازمان در شرایط حاد کشور گفت: 100 درصد از مطالبات معوقه سه ماهه آخر سال 97 مراکز درمانی غیردانشگاهی استان در هفته آخر سال گذشته پرداخت شد.

دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 2 ماه بهمن و اسفند 98، بیش از 620 میلیارد ریال به سطوح 1 و 2 و 3 مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین حدود 62 میلیارد ریال به بخش خصوصی و غیر دانشگاهی مطالبات داروخانه ها، پزشکان و مراکز پاراکلینیک، کلینیک استان (مبلغ 147 میلیارد ریال بابت مراکز بهداشتی درمانی روستایی وهمچنین مراکز دانشگاهی 130 میلیارد ریال) و به دفاتر پیشخوان دولت 4 میلیارد ریال پرداخت شده است.

این مسؤول یادآور شد: بر این اساس مطالبات مراکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد در سال 98 تقریبا به روز بوده و بعد از بررسی اسناد به صورت مستمر در طی سال به مراکز پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: هزینه درمان بیمه شدگان زنجان سالانه حدود یک هزار و546 میلیارد ریال است که با تلاش مسوولین کشوری و استانی به ویژه سازمان بیمه سلامت جهت تامین اعتبار و پرداخت به مووسسات درمانی، خوشبختانه از نظم خوبی برخوردار است و موجبات رضایتمندی هرچه بیشتر مراکز بهداشتی درمانی، مردم و بیمه شدگان را فراهم کرده است.

ابراهیم خانی افزود: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات مردمی، دفاتر بیمه سلامت دارای برگه (بحز صندوق ایرانیان) تا پایان فروردین ماه 1399 تمدید اعتبار شده است.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات خوب سازمان که موجب قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهد شد استفاده از پزشکان از سامانه نسخه نویسی الکترونیک است که در استان با استقبال خوب پزشکان، داروسازان، مراکز پاراکلینیک و بیمه شدگان مواجه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از هم استانی ها خواست در شرایط کنونی بهداشت فردی خود را کامل رعایت کرده و در خانه بمانند همچنین در صورت داشتن سوالاتی در خصوص بیماری کرونا از طریق سامانه 1666 سازمان بیمه سلامت ایران با پزشکان و کارشناسان این سازمان بصورت 24 ساعته تماس برقرار کرده و پاسخ های خود را دریافت کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*