یک‌شنبه 15 مهر 1403

100 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راز و جرگلان مصوب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
100 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راز و جرگلان مصوب شد

بجنورد - ایرنا - 100 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شهرستان مرزی راز و جرگلان در نشست روز پنجشنبه استاندار خراسان شمالی با فعالان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این خطه در حوزه‌های مختلف مصوب شد.

استاندار خراسان شمالی در این نشست گفت: اعتبار در نظر گرفته شده در زمینه های مختلف از جمله آبرسانی، دانشگاه، آموزش و پرورش، راهسازی و درمان و بهداشت، هزینه می شود.

محمدعلی شجاعی اظهار داشت: ساخت پنج سالن ورزشی برای این شهرستان مصوب شد که پیش از این هم ساخت 6 سالن ورزشی در مرکز دهستان ها، مصوب شده بود که باید اجرایی شود.

وی همچنین بر اجرایی شدن شهرک صنعتی در این شهرستان تاکید کرد.

شجاعی در بخش دیگری از سخنانش از آمار خودکشی و خودسوزی در این شهرستان اظهار تاسف کرد و گفت: باید در این شهرستان مجمع مشورتی بانوان تشکیل و مسائل و مشکلات در حوزه بانوان ریشه ای حل شود.

وی افزود: تعداد بیسوادان نسبت به شاخص استانی بالاتر است و همچنین افراد راه نیافته به دانشگاه ها نیز در این شهرستان، کم است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی از مسوولان خواست تا در ایجاد پروژها و مصوبه ها به سمتی بروند که بانوان هم بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: ساخت کلینیک تخصصی در راز و جرگلان و موضوع ساخت بیمارستان را نیز پیگیر هستیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه شهرستان نیاز به تحول فکری دارد گفت: خانواده ها و مسوولان برای آینده فرزندان خود فکر کنند.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان که دارای اقوام کرمانج، ترکمن، رازی و بلوچ است در شمال غرب استان واقع شده است. بخش عمده جمعیت این شهرستان اهل سنت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*