شنبه 14 مهر 1403

111 واحدصنفی متخلف در زنجان پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
111 واحدصنفی متخلف در زنجان پلمب شد

زنجان - ایرنا - مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تعداد واحدهای پلمب شده در هفته دوم محدودیت‌های کرونایی استان را مجموع 111 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد 62 مورد به مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، 41 مورد به اماکن عمومی و هشت مورد به واحدهای خدماتی اختصاص دارد.

جلیل نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته دوم محدودیت‌های هوشمند کرونایی چهار هزارو 932 مورد بازدید توسط کارشناسان از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و 2 هزارو 11 مورد نیز از مراکز عمومی استان انجام شد.

وی شمار بازدید از واحدهای کارگاهی، صنعتی و صنفی استان طی مدت یاد شده را یک‌هزارو 398 مورد عنوان کرد و گفت: بر این اساس واحدهای خدماتی شامل فروشگاه‌های غیر مواد غذایی می شود و تعداد بازدید از ادارات، سازمان ها و موسسات 352 مورد بوده که در مجموع 9 هزارو 791 مورد بازدید انجام شده است.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز تهیه، توزیع و مواد غذایی 53.90 درصد بوده که طبق شاخص تعریف شده این میزان باید تا پایان آذر امسال به بالای 80 درصد و در مدت سه ماه به بالای 90 درصد برسد.

وی اظهار داشت: همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی به 86.93 درصد رسید که این میزان در واحدهای کارگاهی، صنعتی 85 درصد، واحدهای خدماتی 88 درصد و ادارات و سازمان ها 91 درصد شده که در مجموع 88.8 درصد ثبت شد که بیش از برنامه ترسیم شده بوده است.

نصیری با بیان اینکه استفاده از ماسک در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به 90 درصد رسیده است، افزود: این میزان در اماکن عمومی 90.88 درصد، واحدهای کارگاهی 88 درصد، واحدهای خدماتی 90 درصد و ادارات و سازمان ها 94 درصد بوده که در مجموع میانگین این شاخص 90.5 درصد است.

مدیر گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی 84 درصد، اماکن عمومی 85 درصد، واحدهای کارگاهی 84 درصد، واحدهای خدماتی 89 درصد، ادارات و سازمان ها 91 درصد بوده که در مجموع به طور میانگین به 85 درصد رسیده است.

وی با اشاره به تعداد موارد متخلف کشف شده توسط تیم نظارتی در مدت یاد شده نیز گفت: بر این مبنا 223 مورد تخلف در حوزه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 128 مورد اماکن عمومی، واحدهای کارگاهی 80 مورد و در واحدهای خدماتی و ادارات و سازمان ها نیز 77 مورد بوده که در مجموع 515 مورد را شامل می شود.

به گفته این مسؤول شاخص میانگین کل رعایت پروتکل های بهداشتی استان به بالای 87 درصد رسیده که تداوم این وضعیت چشم انداز بهتری را فراهم می کند.

نصیری خاطرنشان کرد: تمامی مراکز و واحدهای صنفی استان مکلف به دریافت کد رهگیری، نصب در محل و دید مشتری هستند که مراجعه کنندگان می‌توانند با اسکن آن به سوالات اعلامی پاسخ و نسبت به گزارش دهی بهداشتی مبادرت کنند.

*س_برچسب‌ها_س*