سه‌شنبه 10 مهر 1403

13 هزار و 200 طلبه در حوزه‌های علمیه کشور پذیرفته شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
13 هزار و 200 طلبه در حوزه‌های علمیه کشور پذیرفته شدند

اراک - ایرنا - قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور از پذیرش 13 هزار و 200 طلبه جدید در استان‌های مختلف در سال جاری خبر داد و گفت: مراحل ثبت نام و آزمون‌های کتبی و شفاهی طلاب جدی، برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با نظارت دستگاه‌های مسئول انجام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حمید ملکی» روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس حوزه‌های علمیه استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان افزود: هم‌اکنون کلاس‌های طلاب جدید (سطح یک) در استان‌های سفید و نارنجی به صورت حضور و هفته‌ای یک جلسه و در استانهای قرمز نیز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: طلاب سطح یک به لحاظ آشنایی با فضای حوزه‌های علمیه و دیدار با اساتید و دریافت برنامه‌های درسی باید هفته‌ای یک روز در این مراکز علمی حضور داشته باشند اما فعالیت حوزه‌های علمیه استان‌هایی که به لحاظ شیوع ویروس در وضعیت قرمز قرار دارند، به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی برخورداری از روحیه شرح صدر (تحمل و مدارا) را اولین و مهمترین عامل موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: مبلغان دینی با برخورداری از این روحیه در تبلیغ ارزش‌های اسلامی و سیره اهل بیت (ع) موفق خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آئین گفت: جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه‌های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی افزود: روحانیان و عالمان دینی از سال‌های پیش از انقلاب همواره در صحنه بوده‌اند و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و ارتباط وسیع با جوانان در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشته‌اند.

وی اظهار داشت: طلاب باید دارای برنامه و اهداف مشخص باشند و آگاهانه و عالمانه این مسیر نورانی را انتخاب کنند تا فردا پشیمان نشوند و برای آینده با امید و سخت‌کوشی مجاهدت نمایند و هرگز دچار ضعف و یاس و بدبینی نشده و از رنج‌ها، درس مقاومت و گنج سعادت تحصیل کرده و برای آینده‌ای امیدبخش تدبیر نمایند.

در این آئین از خدمات حجت‌السلام و المسلمین «کاظم سپاسی آشتیانی» تجلیل و حجت‌الاسلام «محمدحسن ربیعی» به عنوان رئیس حوزه‌های علمیه استان مرکزی معرفی شد.

بیش از پنج هزار طلبه برادر و خواهر در 33 حوزه علمیه استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*