جمعه 15 تیر 1403

13 هزار و 500 واحد مسکن روستایی ایلام بازسازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
13 هزار و 500 واحد مسکن روستایی ایلام بازسازی شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: 13 هزار و 500 واحد مسکن روستایی ایلام از سال 92 تاکنون بازسازی و نوسازی شده است.

حبیب‌الله محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تسهیلات طرح ویژه دولت تدبیر و امید از آغاز سال 92 اظهار داشت: تاکنون بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات و بلاعوض پرداخت شده که حدود 300 میلیارد تومان آن بصورت بلاعوض از محل حوادث و طرح ویژه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

محبی یادآور شد: برای اجرای طرح هادی روستایی نیز از آغاز دولت تدبیر و امید بیش از 323 روستا در دست اقدام است و 104 میلیارد تومان هم برای آن هزینه شده است.

وی یادآور شد: یکی از وظایفی که از سال 84 به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و ساخت مسکن برای محرومان فاقد مسکن با استفاده از طرح ویژه مسکن روستایی است.

محبی یادآورشد: 31 هزار و 100 واحد مسکونی روستایی ایلام نیز از سال 84 تا پایان سال 98 بازسازی و نوسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: برای احداث سیل بند، اصلاح معابر و مبلمان روستا در سه سال گذشته نیز با احتساب اعتبارات سال 99 مبلغ 126 میلیارد تومان در روستاها هزینه شده است.

محبی افزود: همچنین برای محرومیت‌زدایی و تامین مسکن مردم استان در سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به ایلام ساخت سه هزار واحد مسکونی روستایی با تسهیلات قرض‌الحسنه با بهره چهار و پنج درصد در نظر گرفته شد.

وی در خصوص کمک بلاعوض به نیازمندان برای ساخت واحدهای مسکونی اظهار داشت: علاوه بر 50 میلیون تومان تسهیلات، 30 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض با اولویت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای ساخت مسکن افراد کم‌درآمد و محروم استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، جمعیت استان ایلام 580 هزار و 158 نفر معادل 73 صدم درصد جمعیت کل کشور است و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان‌ها دارد.

استان ایلام دارای 607 روستا با جمعیتی بالغ بر 182 هزار نفر است.

*س_برچسب‌ها_س*