دوشنبه 16 مهر 1403

14 رشته جدید در مراکز دانشگاه علمی کاربردی زنجان ایجاد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
14 رشته جدید در مراکز دانشگاه علمی کاربردی زنجان ایجاد شد

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان گفت: برای سال جدید تحصیلی 14 رشته جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی در مراکز این دانشگاه در استان راه اندازی شده است.

مرتضی واحدپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کارشناسی حرفه ای مدیریت بحران در اماکن، کاردانی حرفه ای توانمندسازی آسیب دیدگان حوادث و کاردانی حرفه ای بازرگانی انبارداری در مرکز علمی کاربردی هلال احمر، کاردانی فنی باغبانی تولیدات گلخانه ای در مرکز علمی کاربردی صایین قلعه، کاردانی حرفه ای گردشگری در مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های زنجان، کاردانی حرفه ای تربیت بدنی مربیگری پایه و کارشناسی حرفه ای آسیب شناسی اجتماعی پیشگیری از اعتیاد در مرکز آموزش علمی کاربردی نیروی انتظامی استان، کاردانی حرفه ای بهداشت و حیط زیست در معادن در مرکز علمی کاربردی کالسیمین از جمله رشته محل های جدید ایجاد شده برای امسال است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر هشت مرکز آموزش علمی کاربردی در استان زنجان فعال است، اظهار داشت: از این هشت مرکز، هفت مرکز به غیر از مرکز کالسیمین مجاز به پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی جدید هستند.

واحدپور افزود: در زمان حاضر 2 هزار و 707 دانشجو در مراکز علمی کاربردی این استان مشغول تحصیل هستند که شمار دانشجویان مقطع کاردانی یک هزار و 470 نفر و تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی یک هزار 237 نفر است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان از آغاز پذیرش نیمسال اول 1400- 99 این دانشگاه از چهارم شهریور ماه با ظرفیت 6 هزارو 500 دانشجو خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام برای مقطع کاردانی 4 تا 11 شهریور و فرصت ثبت نام در مقطع کارشناسی از 11 تا 17 شهریور از طریق سایت سازمان سنجش آموز کشور است.

وی افزود: هم اکنون 88 رشته در مراکز آموزش علمی و کاربردی استان زنجان دایر است.

*س_برچسب‌ها_س*