شنبه 29 اردیبهشت 1403

145 کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی افتتاح یا عملیاتی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
145 کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی افتتاح یا عملیاتی می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: همزمان با سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی 145 کیلومتر باند دوم در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وحید داعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 37 کیلومتر باند دوم فردا با حضور دکتر نوبخت در استان افتتاح می‌شود.

وی گفت: یک هزار و 268 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این 37 کیلومتر هزینه شده است که در محورهای طبس - اصفهان، خوسف - خور، بیرجند - زاهدان، بیرجند - قاین و طبس - یزد قرار دارند. وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی 108 کیلومتر باند دوم در پنج محور استان خراسان جنوبی همزمان با سفر فردا (پنجشنبه) «محمدباقر نوبخت» خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با مبلغ قرارداد سه هزار و 604 میلیارد ریال در محورهای طبس - اصفهان، سربیشه - درح - میل 78، بیرجند - نهبندان، نهبندان - زابل و سه راهی راهداران - خوسف اجرا می‌شود. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه طول کل راه‌های استان 17 هزار و 162 کیلومتر است اضافه کرد: از این میزان 614 کیلومتر باند دوم، 960 کیلومتر راه‌های اصلی، چهار هزار و 130 کیلومتر راه فرعی و 11 هزار و 458 کیلومتر راه روستایی است. وی با اشاره به آخرین وضعیت باندهای دوم در استان گفت: طول باندهای دوم استان در پایان سال 97 حدود 490 کیلومتر بود که 124 کیلومتر هم در سال 98 اجرا شد. داعی افزود: برنامه احداث باندهای دوم در سال جاری 250 کیلومتر است که با برآورد هزینه 10 هزار میلیارد ریال انجام می‌شود و به این ترتیب طول باندهای دوم به 864 کیلومتر خواهد رسید. وی با بیان اینکه سرانه باندهای دوم در کشور 20.4 درصد است تصریح کرد: برای رسیدن به متوسط کشوری باید 620 کیلومتر دیگر باند دوم در خراسان جنوبی احداث شود. معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه روز پنجشنبه (22 خرداد) سومین بار در 14 ماه گذشته به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

این سفر با هدف بررسی میزان پیشرفت پروژه‌هایی که در قالب سند میان مدت توسعه استان در اسفند 97 و در اولین سفر دکتر نوبخت تدوین و رونمایی شد و همچنین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و اقتصادی انجام می‌شود.

سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در اسفند 97 و دی ماه 98 آورده‌های فراوانی برای این استان مرزی به همراه داشت و از جمله سبب افزایش چند برابری اعتبارات حوزه زیرساختی شد.

*س_برچسب‌ها_س*