جمعه 14 اردیبهشت 1403

149 واحد راکد آذربایجان شرقی احیا شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
149 واحد راکد آذربایجان شرقی احیا شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در 9 ماهه امسال 149 واحد راکد تولیدی و خدماتی در استان احیا شد و به چرخه فعالیت بازگشت.

دنیای اقتصاد - تبریز: محمد کلامی در گفت و با خبرنگاران اظهار کرد: 56 واحد در حوزه کشاورزی، 61 واحد در بخش صنعت، 30 واحد معدنی و 2 واحد در بخش گردشگری استان در مدت یاد شده احیا شده است.

وی با اعلام اینکه احیای 245 واحد راکد در سال جاری برنامه ریزی شده است، اظهار امیدواری کرد: با همکاری بانک ها این مهم محقق شود.

کلامی با اشاره به اینکه در آغاز خدمت دولت سیزدهم یکهزار و 400 واحد راکد در استان وجود داشت، گفت: با بررسی های انجام شده 900 واحد با قابلیت احیا شناسایی و تکلیف دستگاه ها برای احیای واحدهای راکد در برنامه چهار ساله مشخص شد.

وی با اعلام اینکه در زمان حاضر 500 واحد راکد در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد در حدود 250 واحد به دلیل فرسوده بودن خطوط تولید و اختلافات حقوقی قابل احیا نیستند.

کلامی اظهار کرد: هدف و رسالت اصلی مدیریت استان، حمایت از تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد با هدف رونق تولید و تکمیل زنجیره ارزش است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ستاد تسهیل و و رفع موانع تولید استان باید در زمینه حمایت از تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی هزینه شود، افزود: در برخی موارد عده ای می خواهند از منابع و تسهیلات بانکی این ستاد، به بهانه تولید در جاهای دیگر استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و مرتبط با بخش اقتصادی استان باید به این موضوع حساس باشند و از این اقدام جلوگیری کنند.

کلامی، ادامه داد: با توجه به رسالت ستاد تسهیل و رفع موانع برای حل مشکلات بخش تولید در استان، در این ستاد مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه های مختلف مانند بیمه و امور بانکی مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیمات لازم اتخاد می شود.

--> اخبار مرتبط