دوشنبه 16 مهر 1403

152 بیمار جدید کرونایی در استان مرکزی شناسایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
152 بیمار جدید کرونایی در استان مرکزی شناسایی شد

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 152 مورد بیمار کرونایی جدید در شبانه روز اخیر با مثبت شدن نتیجه آزمایش تشخیصی در استان مرکزی شناسایی شدند.

دکتر سید «محمد جمالیان» عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با احتساب بیماران جدید کرونایی در این استان شمار کلی این بیماران از زمان شیوع کووید 19 از مرز 30 هزار و 997 نفر گذشت.

وی گفت: 10 نفر از مبتلایان کرونای استان نیز در 24 ساعت خته‌اند و مجموع فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در استان مرکزی به یک‌هزار و 222 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: 15 نفر از بیماران جدید شناسایی شده کرونا در استان مرکزی به دلیل وخامت حال در بیمارستان‌ها بستری شده و خدمات ویژه درمانی دریافت کرده‌اند.

دکتر جمالیان اظهار کرد: در این مدت همچنین 137 کرونایی استان خدمات را به صورت سرپایی دریافت کردند و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی باید در منازل قرنطینه باشند.

بر اساس اعلام «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ظهر دیروز (چهارشنبه) تا ظهر امروز (پنجشنبه)، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 961 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده که 2 هزار و 439 نفر از آنها بستری شده‌اند و مجموع بیماران مبتلا به این ویروس تاکنون به 908 هزار و 346 نفر رسیده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 482 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته جان خود را از دست دادند که با احتساب این افراد مجموع درگذشتگان ناشی از این ویروس در کشور به 46 هزار و 689 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*