دوشنبه 16 مهر 1403

157 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود بستری هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
157 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود بستری هستند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بستری 157 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود شدن خبر داد و افزود: 36 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه طی 48 ساعت گذشته 124 مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند، اظهار داشت: شمار مبتلایان از آغاز همه‌گیری این بیماری تاکنون در شهرستان های شاهرود و میامی به چهار هزار و 666 تن رسید.

وی از فوت 192 تن بر اثر ابتلا به این ویروس در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و تصریح کرد: به مرور زمان شاهد تاثیر برنامه های کنترل و پیشگیری در بهبود نسبی اوضاع در این شهرستان هستیم.

چمن با بیان اینکه در این مرحله از همه گیری باید با تلاش خستگی ناپذیر گام های موثرتری برداشت، افزود: چنانچه از شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت های ایجاد شده غفلت شود با سیر صعودی ابتلا، بستری و فوت روبرو خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه هم اکنون بخش عمده مبتلایان بستری شده کسانی هستند که در موج فزاینده هفته های اخیر مبتلا شدند، ابراز داشت: هم اکنون شرایط رو به بهبود را تجربه می کنیم به شرط آن که این تلاش ها استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه گسترش بیماریابی و نمونه گیری از مبتلایان و اطرافیان آنها در دستور کار است، ادامه داد: جداسازی و قرنطینه افراد مبتلا و هدایت آنان به نقاهتگاه ها در صورت فراهم نبودن شرایط جداسازی در منزل می تواند در کنترل و پیشگیری این بیماری موثر واقع شود.

چمن ابراز امیدواری کرد؛ سیر به نسبت نزولی که در حال تجربه آن هستیم به همت مردم، مسوولان و کادر درمان استمرار داشته باشد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود 260 هزار تن و 54 هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود جزو مناطق پرخطر از نظر آلودگی به ویروس کرونا در کشور محسوب و در بین فهرست شهرستان های بحرانی کشور قرار دارد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز با فوت 482 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 46 هزار و 689 تن رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

همچنین در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (ششم آذر 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 961 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و 2 هزار و 439 تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 908 هزار و 346 تن رسید.

*س_برچسب‌ها_س*