دوشنبه 23 مهر 1403

2 انبار احتکار خودرو در فارس کشف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 انبار احتکار خودرو در فارس کشف شد

شیراز - ایرنا - ظرف 24 ساعت گذشته، 2 انبار احتکار خودرو در مجموع به ارزش 58 میلیارد ریال در شیراز و کازرون کشف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، پنجشنبه بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با احتکار و اخلال‌گران اقتصادی، ماموران پلیس امنیت عمومی این استان پس از مطلع شدن از وجود انبار احتکار خودرو در یکی از محله‌های شیراز، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ کاووس محمدی افزود: پس از هماهنگی قضایی، ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از انبار یاد شده، 29 دستگاه خودرو شامل، هفت دستگاه پژو 206، 6 دستگاه پژو پارس، سه دستگاه تیبا، سه دستگاه پژو 207، 2 دستگاه جک، 2 دستگاه سمند، 2 دستگاه کوییک، چهار دستگاه پراید، دانگ فنگ، مزدا 3 و ساینا کشف کردند.

وی ادامه داد: یک نفر در این زمینه دستگیر شد و با هدف تنظیم بازار و برخورد با محتکران، انبار مذکور پلمپ و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

به گفته محمدی، برابر نظر کارشناسان، ارزش ریالی کالاهای احتکار شده 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف 14 خودرو احتکار شده در کازرون 

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی فارس نیز پنجشنبه اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان کازرون، پس از دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در انبار یک واحد مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان، با کسب مجوز قضایی از مکان مورد نظر بازدید کرده و هفت دستگاه سواری ساندرو و هفت دستگاه پژو پارس که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود، کشف کردند.

سرهنگ احمدرضا استوار اضافه کرد: در پیوند با این خودروهای احتکار شده، یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شد.

وی گفت: کارشناسان ارزش این محموله احتکار شده را 28 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*