یک‌شنبه 15 مهر 1403

2 سارق به 30 فقره سرقت سیم و کابل در زنجان معترف شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 سارق به 30 فقره سرقت سیم و کابل در زنجان معترف شدند

زنجان - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: 2 سارق بومی سیم و کابل از سوی پلیس آگاهی این استان در دام قانون گرفتار شدند.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکی از این سارقان سابقه دار به صورت مشارکتی با یک سارق در شهرستان زنجان و در شهرستان ایجرود نیز به صورت انفرادی، مرتکب سرقت سیم و کابل متعلق به شرکت برق می شد که بالاخره هر 2 مجرم به همت تلاش و پی جویی‌های ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد سرقت سیم و کابل، 18 فقره در شهرستان زنجان بوده و 12 سرقت مابقی نیز مربوط به شهرستان ایجرود بود، اظهار داشت: این سارقان در مسیرهای خلوت دست به سرقت می زدند که بالاخره به دام قانون افتاده و در بازجویی ها به سرقت قابل ملاحظه سیم و کابل اعتراف کردند.

رحمتی با اشاره به اینکه سارقان سیم و کابل بطور معمول، سرقت‌ها را در ساعات شب که خیابان‌ها، معابر و حواشی شهرها که تاریک و خلوت هستند انجام می دهند از عموم مردم خواست در صورت مشاهده انبار و یا ذوب سیم و کابل و هرگونه خودرو در پای تیرهای برق حتی اگر منقش به آرم یا نوشته باشد بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام کنند تا نسبت به مداخله اقدام شود.

رییس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه مردم در صورت امکان، پلاک خودرو را به دقت یادداشت کرده و در اختیار پلیس قرار دهند تا پلیس آگاهی به سهولت نسبت به دستگیری سارق یا سارقین اقدام کند، گفت: این 2 سارق پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

رحمتی همچنین از دستگیری یک سارق بومی منزل خبر داد و گفت: این سارق نیز در بازجویی های ماموران پلیس آگاهی به انجام 20 فقره سرقت منزل که عمدتا نیز جنوب شهر زنجان بود معترف شد و پس از اثبات موضوع به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شد.

*س_برچسب‌ها_س*