یک‌شنبه 27 خرداد 1403

200 میلیارد تومان تسهیلات خسارت کرونا در بانک‌های چهارمحال و بختیاری تشکیل پرونده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
200 میلیارد تومان تسهیلات خسارت کرونا در بانک‌های چهارمحال و بختیاری تشکیل پرونده شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری، سهمیه این استان در حوزه تسهیلات ویژه اصناف آسیب‌دیده از کرونا را 540 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون 200 میلیارد تومان در بانک‌های استان تشکیل پرونده شده است.

محمدرضا رییسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه تقاضا برای دریافت تسهیلات کرونا تا پایان مرداد فرصت دارد، اما تاکنون برای کمتر از نیمی از این تسهیلات اعلام تقاضا شده است.

وی ادامه داد: چنانچه این تسهیلات در موعد مقرر جذب نشود، تسهیلات جذب نشده به واحدهای صنعتی استان اختصاص می‌یابد و نگرانی از بازگشت آن به مرکز وجود ندارد.

رییسی تصریح کرد: 14 رسته در استان شامل رستوران‌ها، مراکز اقامتی و گردشگری، حمل و نقل درون و برون شهری، دفاتر خدمات مسافربری، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، توزیع آجیل و خشکبار و قنادی، باشگاه‌های ورزشی و تفریحی، مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز توزیع و فروش صنایع‌دستی، آزمایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، گرمابه‌ها و مرغداری‌ها از جمله این اصناف آسیب‌دیده است.

به گفته مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری، پرداخت تسهیلات با سود 12 درصد و با تنفس از مهرماه با اقساط 24 ماهه آغاز می‌شود. رییسی خاطرنشان کرد: در این طرح به کارگاه‌های آسیب‌دیده به ازای هر کارگر بیمه شده تامین اجتماعی، 12 میلیون تومان تسهیلات، به حساب کارفرما واریز می‌شود و برای کارگاه‌هایی که با دستور ستاد کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر کارگر 16 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی در ادامه کمبود ماسک را از چالش‌های کنونی استان در مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: برای تولید ماسک با کمبود پارچه مواجه هستیم که در صورتی که مواد اولیه تامین شود، ماسک موردنیاز تولید و در بازار توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، با شیوع بیماری کرونا دولت برای حمایت از بنگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، پرداخت تسهیلات به متقاضیان را مصوب کرد.

پس از بررسی‌های انجام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و طبق اعلام بانک مرکزی، 14 رسته اصلی با 55 زیررسته که یک میلیون و 200 بنگاه را دربرمی‌گیرد، مشمول دریافت وام شناسایی شدند.

همچنین از 16 تیرماه متقاضیان فاقد بیمه نیز برای دریافت تسهیلات می‌توانند به سامانه مراجعه و درخواست خود برای دریافت تسهیلات را ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید 19 شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله 2 متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*