جمعه 20 مهر 1403

22 هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا در خمین توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
22 هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا در خمین توزیع شد

خمین - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خمین گفت: 22 هزار وعده افطاری گرم در ماه مبارک رمضان امسال در قالب طرح «هم سفره» در بین خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کرونا در این شهرستان توزیع شد.

«جواد داودی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح هم‌سفره به منظور هدایت «کمک‌های مؤمنانه» به محرومان واقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا و در راستای عملبه فرمان مقام معظم رهبری (ره) مبنی بر راه‌اندازی «رزمایش گسترده مواسات و همدلی» و ترویج فرهنگ خیر و احسان و نشر سنت‌های حسنه انجام شده است. وی اظهار داشت: 2 آشپزخانه در خمین و روستای دهنو زیر نظر دانشکده علوم‌پزشکی با عنوان طرح اطعام مهدوی در راستای تهیه غذای گرم برای افطار نیازمندان در شهرستان خمین فعالیت داشتند. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین با بیان اینکه توزیع 10 هزار وعده غذای گرم در ماه مبارک رمضان در این شهرستان هدفگذاری شده بود، ادامه داد: توزیع وعده غذای گرم در بین نیازمندان خمین 2 برابر سهمیه پیش بینی شده بود.

داودی بیان کرد: آشپزها و آشپزخانه موکب ساقی عطشان و نیروهای جهادی به عنوان توزیع کنندگان غذای گرم به صورت داوطلبانه در اجرای این طرح حضور داشتند. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین یادآور شد: در راستای کمک مومنانه نیز سه هزار و 100 بسته معیشتی در بین خانواده های نیازمند آسیب دیده از شیوع کرونا در این شهرستان توزیع شده است. دادوی ارزش ریالی هر بسته را 2 میلیون ریال بیان کرد و ادامه داد: هزینه تامین این بسته‌ها به طور کامل توسط خیرین خمین تامین شده است. در پی بیانات نیمه شعبان مقام معظم رهبری در خصوص مواسات، همدلی و کمک مومنانه، حرکت جهادی با حضور نهادها، ارگان‌ها، گروههای جهادی و مردم در سراسر کشور آغاز شد. پنج هزار و 101 خانوار با 9 هزار و 642 نفر مددجو زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام (ره) در خمین قرار دارند.

بر اساس اعلام کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 137 هزار و 724 نفر تا پنجم خرداد 99 به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 34 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 451 رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*