یک‌شنبه 15 مهر 1403

253 انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان ابهر شناسایی و جمع آوری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
253 انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان ابهر شناسایی و جمع آوری شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طی سال جاری 253 فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان ابهر شناسایی و جمع‌آوری شد.

علیرضا جزء قاسمی روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت: 60 درصد از این تعداد انشعاب غیرمجاز تبدیل به مجاز و برای مابقی نیز پرونده حقوقی تشکیل شده است و در کمیته انشعابات خاص، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآورشد: برخی مشترکان روستایی در فصل گرم سال، سه برابر الگوی مصرف، آب استفاده کرده اند که این مصرف بی رویه فشار مضاعفی برای تامین آب دیگر روستاییان بر شرکت آب و فاضلاب وارد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: استاندارد مصرف آب برای هر نفر در شبانه روز 200 لیتر است که این میزان بخاطر استفاده از آب شرب برای آبیاری باغچه ها و انشعابات غیرمجاز در برخی روستاها تا هر نفر به 900 لیتر نیز می رسد.

جزء قاسمی تصریح کرد: با اجرای طرح جمع آوری انشعابات غیرمجاز در روستاها، کمبود آب ناشی از مصرف بی رویه انشعابات غیرمجاز جبران و آب آشامیدنی پایدار برای تمام روستاییان تامین شد.

وی اظهار داشت: هدف از جمع آوری انشعابات غیرمجاز، پیشگیری از تضییع حقوق مشترکینی است که آب را به صورت قانونی مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به استمرار اجرای این طرح گفت: همزمان با اصلاح شبکه توزیع آب در روستاها، انشعابات غیرمجاز در اتصالات قدیمی نیز شناسایی و از مدار خارج می شود.

جزء قاسمی با بیان اینکه شهرستان ابهر بیش از 24 هزار نفر جمعیت روستایی دارد گفت: افزون بر 10 هزار مشترک روستایی در این شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*