27 نفر قربانی کرونا در فارس در شبانه روز گذشته
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کرونا شبانه روز گذشته در استان فارس، جان 27 نفر را گرفت.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، از مردم استان خواست تا در تعطیلات ویژه عید فطر، از سفر و شرکت در دورهمیها پرهیز کنند.
سیدروح و اله حسینی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا 864 هزار و 373 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاههای استان تهیه شده که با بررسی نمونههای انجام شده، 251 هزار و 151 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است. وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی 98 هزار و 30 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 14 هزار و 225 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع 265 هزار و 376 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است. حسینی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستانهای استان بستری هستند را نیز هزار و 865 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 279 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخشهای ICU، مراقبتهای ویژه درمانی دریافت میکنند. وی در ادامه با اعلام جان باختن 27 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و 287 نفر اعلام کرد. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی 239 هزار و 838 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستانها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند. وی عنوان کرد: با توجه به نمودارها و گزارشهای تیم تخصصی اپیدمیولوژی دانشگاه، از قله موج چهارم بیماری عبور کرده ایم؛ اما از لحاظ آماری، هم اکنون در صدر قله موج سوم قرار داریم و وضعیت ناپایدار و حساسی است و باید همچنان به رعایت جدی دستورالعملهای بهداشتی پایبند باشیم. حسینی از مردم خواست با توجه آغاز محدودیتهای سفر از امروز تا بیست و پنج اردیبهشت، از سفر در تعطیلات آخر هفته خودداری کرده تا مانع از ابتلا، انتقال و انتشار بیماری در سطح جامعه شوند. انتهای پیام