دوشنبه 16 مهر 1403

28 هزار و 631 مورد جهیزیه در زنجان تهیه و توزیع شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
28 هزار و 631 مورد جهیزیه در زنجان تهیه و توزیع شده است

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از سال 70 کمک به امر مهم ازدواج را آغاز کرده و تاکنون 28 هزار و 631 مورد جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند، تهیه و توزیع کرده است.

هدایت صفری شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز توزیع 110 سری جهیزیه نوعروسان که در حسینیه ثارالله (ع) شهر زنجان برگزار شد، ارزش ریالی جهیزیه توزیع شده بین نوعروسان را از سال 70 تاکنون بیش از 300 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی اظهار داشت: توزیع 110 سری جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به نوعروسان نیازمند در زنجان با مشارکت قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه انصارالمهدی (عج) و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان انجام می‌شود.

صفری تصریح کرد: تهیه و توزیع جهیزیه بطور مستمر از سوی کمیته امداد امام خمینی صورت می گیرد و این اقدام در راستای ترویج ازدواج ساده و آسان انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه سپاه تا به امروز با هم‌افزایی با این کمیته، کارهای ماندگاری را انجام داده است، گفت: هر یک سری جهیزیه اهدایی از سوی رهبر انقلاب، شامل هفت قلم لوازم خانگی تولید داخل اعم از یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، سرویس قابلمه، سرویس آرکوپال، سرویس کارد و چنگال با حداقل ارزش ریالی 80 میلیون ریال است.

صفری افزود: در مجموع امسال 202 جهیزیه در استان زنجان به ارزش یک میلیارد و 253 میلیون و 500 هزار تومان در این روزهای کرونایی توزیع می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه انجام کارهای خیرخواهانه، عمر را زیاد می کند، گفت: آمارهای ارایه شده از کسانیکه که در مسیرهای خیر قدم بر می دارند بسیار دلخوش کننده است.

حجت الاسلام علی خاتمی به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند اهل احسان عمر زیاد می کنند اشاره کرد و افزود: بر اساس روایات، افرادی که بیشتر از عمر طبیعی خود، زندگی می کنند اهل احسان و نیکوکاری هستند که این حاصل دعای محرومین دریافت کننده احسان است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات، افراد گناه کار کمتر از عمر طبیعی زندگی می کنند، تصریح کرد: دادن احسان نه فقط موجب برکت بلکه دفع بلا در مسیر زندگی نیز می کند که یکی از این برکات بیشتر شدن عمر طبیعی است و باید از این فرصت بهره گرفت.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه کارهای ارزشمندی در مناطق محروم کشور و استان زنجان انجام می‌دهد، افزود: این قرارگاه در سه منطقه استان زنجان فعالیت کرده و تاکنون خدمات فراوانی انجام داده است.

امام جمعه زنجان گفت: مقام معظم رهبری از آغاز مرحله نخست رزمایش مومنانه، با عظمت و تعابیر افتخارآفرین، فرمودند این نهضت باید تداوم که در زنجان نیز این رزمایش فوق العاده باشکوه انجام می شود.

حجت الاسلام خاتمی، ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان در استان زنجان را امری مهم خواند و افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی موجب شده است تا کسی از قلم نیفتد.

*س_برچسب‌ها_س*