چهارشنبه 25 مهر 1403

300 دانش‌آموز نیازمند در تکاب بسته معیشتی دریافت‌کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
300 دانش‌آموز نیازمند در تکاب بسته معیشتی دریافت‌کردند

مهاباد - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب گفت: 300 بسته معیشتی بین دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند و کم‌بضاعت این شهرستان در مناطق شهری و روستایی توزیع شد.

سرهنگ مهدی زینال‌نژاد روز شنبه در آیین طرح «مواسات دانش آموزی» که با حضور امام جمعه و جمعی از مسوولان تکاب برگزار شد، با گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر افزود: براساس این طرح مرحله هفتم رزمایش کمک‌های مومنانه سپاه با هدف رسیدگی به وضعیت معیشتی دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند برگزار شد.

وی بیان کرد: هریک این بسته‌های معیشتی شامل 6 قلم کالای اساسی موردنیاز خانوار از جمله برنج، روغن، گوشت مرغ و رب گوجه‌فرنگی است که سه میلیون ریال ارزش دارد و در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر در اختیار خانواده‌های نیازمند قرارگرفت.

وی اظهار داشت: برای تهیه و توزیع این تعداد بسته معیشتی بین دانش‌آموزان نیازمند بیش از 900 میلیون ریال با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش تکاب هزینه شده‌است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب ادامه داد: در مرحله بعدی رزمایش کمک‌های مومنانه سپاه بیش از 400 بسته معیشتی و اقلام خوراکی بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهدشد.

سرهنگ زینال نژاد اضافه کرد: تاکنون 2 هزار و 100 بسته معیشتی از سوی سپاه تکاب بین اقشار مختلف آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا پخش و توزیع شده‌است.

بسیاری از جوانان و افراد خیر، روحانیون و اقشار مختلف مردم در این شهرستان با راه‌انداری پویش‌های داوطلبانه و تشکیل گروه‌های جهادی و توزیع ماسک، دستکش و اقلام خوراکی و بهداشتی و ضدعفونی معابر در زمینه مقابله با بیماری کرونا همکاری کردند.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که 81 هزار نفر جمعیت دارد و بیش از هشت‌هزار خانوار آن در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*