سه‌شنبه 17 مهر 1403

4 هزار و 310 نفر در خراسان شمالی مشمول دریافت وام ودیعه مسکن شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
4 هزار و 310 نفر در خراسان شمالی مشمول دریافت وام ودیعه مسکن شدند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: 6 هزار و 126 نفر در استان متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن شدند که از این تعداد، چهار هزار و 310 نفر واجد شرایط این وام هستند.

سیدعبدالمجید نژادصفوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج هزار و 332 نفر از متقاضیان وام ودیعه مسکن در استان، متاهل و 794 نفر مجرد هستند.

وی گفت: از میان متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن، 609 نفر زن سرپرست خانوار و 39 نفر دختر مجرد بالای 35 سال هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مبلغ وام برای ودیعه مسکن در این استان به ازای هر واحد مسکونی 150 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه وام ودیعه مسکن با کارمزد 12 درصد پرداخت می شود، افزود: برای دریافت این تسهیلات نیازی به معرفی ضامن نیست و با توجه به شرایط بانک از متقاضی سفته یا چک دریافت می شود.

نژادصفوی خاطرنشان کرد: متقاضی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید فاقد زمین و مسکن باشد و همچنین باید اجاره نامه رسمی ارائه دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: 482 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و 278 نفر از افراد زیر پوشش بهزیستی متقاضی دریافت این تسهیلات شده اند.

بر اساس این گزارش، ثبت نام اولیه برای وام ودیعه مسکن از چهار تا 9 مردادماه انجام شد و پس از آن به متقاضیان مهلت داده شد که نسبت به بارگذاری مدارک خود به صورت اینترنتی اقدام کنند و با توجه به اینکه در مرحله دوم تعدادی از متقاضیان نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام نکرده بودند تا 24 شهریور به آنها فرصت ثبت مدارک داده شد.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آمارها، 35 هزار خانوار در شهرهای این استان مستاجرند که بیش از 20 هزار خانوار از این تعداد، در مرکز استان سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*