دوشنبه 16 مهر 1403

40 واحد صنفی متخلف در استان همدان پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
40 واحد صنفی متخلف در استان همدان پلمب شد

همدان - ایرنا - مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان از پلمب 40 واحد صنفی این استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد.

لیدا رفعتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحدهای پلمب شده شامل 19 سوپر مارکت و خواروبارفروشی، 15 نانوایی، چهار رستوران، یک فروشگاه زنجیره ای و یک دفتر پیشخوان است.

وی ادامه داد: همچنین 478 واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین سهم مربوط به سوپر مارکت و خواروبارفروشی با 126 واحد سپس نانوایی با 69 مورد، 18 فروشگاه زنجیره ای، 15 مطب 9 رستوران و هشت جایگاه سوخت است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: همچنین طی یک هفته گذشته سه هزار و 162 مورد بازرسی از 35 هزار و 412 مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی این استان انجام شده است.

رفعتی افزود: 85 درصد واحدها و اماکن نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه داشتند اما با این وجود تنها صنایع ساخت و ساز با 50 درصد کمترین میزان رعایت بهداشت فردی را به خود اختصاص دادند و وضعیت مابقی واحدها مطلوب است.

وی اضافه کرد: میزان استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان به طور میانگین به 85 درصد رسیده و این رقم در نانوایی ها پایین تر از میانگین یعنی 78 درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: کمترین میزان استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان هنگام مراجعه به پایانه درون و برون شهری، جایگاه سوخت، سوپر مارکت و خواروبار فروشی و نانوایی‌ها است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه گفت که شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 47 هزار و 95 نفر مجموع بیماران به 922 هزار و 397 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*