شنبه 14 مهر 1403

400 روستای کشور به زودی از بن بست خارج می‌شوند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
400 روستای کشور به زودی از بن بست خارج می‌شوند

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب کشور گفت: 400 روستای کشور با بهره برداری از راه اصلی پاتاوه _دهدشت به زودی از بن بست خارج خواهند شد.

آقای علی اکبر محمدی گفت: محور راه اصلی پاتاوه - دهدشت قسمتی از کریدور شهررضا به بهبهان به طول 136 کیلومتر در قالب 4 قطعه اجرایی است و این محور از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و مصوبات ریاست جمهوری در سفر‌های قبلی بوده که با تلاش و مساعدت همکاران این پروژه آماده بهره برداری است، ارزش روز همین پروژه ارزش 9 هزار و 500 میلیارد تومان است.

به گفته مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب کشور، مشخصات فنی این پروژه که از محور‌های البرز وزاگرس عبور می‌کند بسیار صعب العبور است و عملیات راهسازی دچار سختی و مشکلات خود می‌کند.

او در خصوص مشخصات فنی این پروژه گفت: در این محور عملیات خاکی به میزان 27 میلیون متر مکعب بوده و 12 دستگاه تونل و 5 گالری به طول 10 کیلومتر احداث شده است و در راستای ایمنی بیشتر 23 کیلومتر دیوار سازی و انجام شده است و طول پل‌های ایجاد شده در این حوزه 2 کیلومتر بوده که این میزان عملیات فنی نشان دهنده صعب العبور بودن این محور مهم است که میزان ترافیک در استان‌های مرکزی به سمت بندر امام خمینی را تسیهل و تسریع می‌کند.

محمدی گفت: این محور ارتباط نواحی مرکزی و شمالی کشور با بنادر جنوب از جمله بندر امام خمینی ایجاد می کند و 400 روستا را از بن بست خارج می کند که باعث ایجاد رونق در اقتصاد و مباحث گردشکری، کاهش سوانح و افزایش ایمنی محور وصرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود.

او گفت: این محور کریدور جدیدی است که باعث شده حداقل 400 مجموعه روستایی به راه ایمنی دسترسی پیدا کنند و در منطقه جنوب یکی از محور‌های مهم ارتباط محور شیراز به اهواز است، قسمتی از کریدور شرقی به غرب و شمال به جنوب است و در محدوده استان‌های فارس و کهگلویه و بویر احمد 90 درصد مسیر 4 خطه شده است و افتتاح دیگر گردنه شلردگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی