شنبه 14 مهر 1403

42 پروژه عمرانی بسیج سازندگی در زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
42 پروژه عمرانی بسیج سازندگی در زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: 42 پروژه عمرانی بسیج سازندگی در این استان همزمان با هفته بسیج مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به بیان دستاوردها و خدمات 41 ساله بسیج اشاره کرد و افزود: یک هزار و 816 پروژه عمرانی را در قالب بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، اجراء و تحویل متولیان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه هر سال از سوی سپاه و بسیج استان زنجان کارهای عمرانی زیادی در سطح استان انجام می شود، اظهار داشت: در حال حاضر نیز 48 پروژه عمرانی در مناطق مختلف این استان در حال اجرا بوده که بیشتر این پروژه ها در حوزه آبرسانی است.

طهماسبی با بیان اینکه در بین سال های 98 و 99 تعداد 501 پروژه عمرانی نیز در مناطق مختلف زنجان اجرا شده است، افزود: در بخش غیرعمرانی نیز 192 پروژه فرهنگی را که اغلب در مناطق محروم بوده، انجام داده ایم.

جانشین سپاه انصارلمهدی (عج) استان زنجان گفت: سپاه و بسیج زنجان در حوزه معیشتی نیز با همدلی و در قالب کمک های مومنانه به خانواده هایی که از بابت شیوع بیماری ویروس کرونا، متضرر شده بودند یاری رسانی کردند که در این راستا 220 هزار بسته معیشتی توزیع شد و هنوز هم این کار ادامه داد.

طهماسبی افزود: تحویل 150 سری جهیزیه نوعروسان با همکاری کمک کمیته امداد، تهیه و توزیع پنج هزار بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مناطق محروم، توزیع 50 هزار پرس غذا، ضدعفونی 12 هزار و 500 نقطه توسط سپاه و بسیج در سطح شهر و روستا، توزیع 40 هزار بسته بهداشتی در بین نیازمندان و راه‌اندازی 109 کارگاه دوخت ماسک، تهیه دستکش و لباس بیمارستانی، ازجمله اقدامات سپاه و بسیج زنجان در سالجاری است.

وی ادامه داد: ماسک های، دستکش ها و لباس های بیمارستانی تهیه شده در این کارگاه های راه اندازی شده به صورت رایگان در اختیار کادر درمان قرار گرفت و تاکنون نیز سه میلیون ماسک و دستکش به صورت رایگان در بین مردم استان توزیع و در راستای مقابله با ویروس کرونا نیز از ظرفیت عظیم بسیج جامعه پزشکی زنجان بهره گرفته شد.

طهماسبی با یادآوری اینکه 6 هزار گروه جهادی در قالب 30 هزار نفر در حوزه‌های مختلف برای مناطق محروم خدمات ارایه دادند، افزود: سپاه و بسیج زنجان تاکنون 150 هزار مترمربع زیربنای عام‌المنفعه احداث کرده، 52 سالن ورزشی در سطح استان و بیش از 550 صندوق قرص‌الحسنه را نیز در پایگاه‌های مختلف راه‌اندازی کرده و در حوادث طبعی مانند زلزله و سیل نیز با تمام توان و امکانات به یاری آسیب دیدگان شتافته است.

*س_برچسب‌ها_س*