دوشنبه 16 مهر 1403

425 میلیارد تومان اعتبار با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به زنجان اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
425 میلیارد تومان اعتبار با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به زنجان اختصاص یافت

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: با سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به این استان در مجموع 425 میلیارد تومان اعتبار عاید زنجان شد که بیش از 300 میلیارد تومان از این مبلغ در جریان سفر، ابلاغ شد و بقیه نیز در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: دعوت از مسؤولان ملی برای سفر به زنجان، اقدام نمایشی نبوده بلکه بر اساس نقشه راهی است که برای توسعه و پیشرفت استان ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه تلاش و حرکت مجموعه مدیریتی بر اساس نقشه راه و واقعیت‌های موجود استان است، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی این نقشه راه، فراهم کردن بستر لازم برای تبدیل زنجان به عنوان منطقه لجستیک شمال‌غرب کشور است.

حقیقی افزود: الفبای تبدیل شدن به منطقه لجستیک، داشتن امنیت و شرایط مساعد در راه‌های مواصلاتی از جمله جاده و راه‌آهن است.

وی با بیان اینکه 2خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین و اجرای پروژه‌های راهسازی سبب کاهش زمان سفر و افزایش میزان حمل و نقل بار می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این‌ها هدف اصلی از 2خطه کردن راه‌آهن این بود که بستر لازم برای لجستیک کردن زنجان در شمال‌غرب کشور را فراهم کنیم زیرا 50 درصد جمعیت و منابع کشور در شعاع 400 کیلومتری این استان قرار دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اجرای 2 طرح تست سرپایی و تست سرولوژی ویروس کرونا به عنوان نمونه در این استان، گفت: از 52 هزار و 196 تست کرونا تا کنون 38 هزار و 567 مورد سرپایی بوده که از این حیث، رتبه اول کشور را داریم.

وی افزود: از این میزان تست 11 هزار مورد مثبت بوده که فقط 190 نفر بستری شده و بقیه به صورت سرپایی درمان شده‌اند و در تست سرولوژی نیز مشخص شد که 12 درصد تست‌شوندگان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

حقیقی با اشاره به پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی استان زنجان اظهار داشت: تکمیل طرح افزایش 144 تخت آی‌سی‌یو برای الحاق به بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان، نیاز به 23 میلیارد تومان اعتبار داشت که به محض درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، مورد موافقت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این طرح تا مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

حقیقی ادامه داد: بازدید از طرح سبزه‌میدان و انعقاد تفاهمنامه احداث 2 هزار واحد مسکن روستایی نیز بخش دیگری از دستاوردهای سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به زنجان بود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران خبر داد و گفت: این معدن با150 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری برای 500 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: در خصوص مشکلات صادرکنندگان استان در تمام بخش‌ها به‌ویژه بخش سرب و روی ضمن پرهیز از کلی‌گویی، راهکارهای عملیاتی لازم برای برون‌رفت از مشکلات، ارائه شود تا آنچه در داخل استان قابل حل بود، پیگیری و حل وگرنه از طریق مسؤولان ملی، پیگیری شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*