دوشنبه 16 مهر 1403

450 هزار جوان در کشور عضو جمعیت هلال احمر هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
450 هزار جوان در کشور عضو جمعیت هلال احمر هستند

تهران - ایرنا - معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: 450 هزار نفر بالای 18 سال در کشور به صورت داوطلب عضو این سازمان هستند که بیشتر آنها در کانون ها و شاخه دانشجویی فعالیت می کنند.

سید علی منیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سامانه هلال احمر تعداد اعضای دانشجویی جوانان، طلاب و کانون های دانش آموزی استان تهران 30 هزار و 58 نفر به ثبت رسیده که دارای کد عضویت هستند ولی آمار بیش از این میزان است.

وی ادامه داد: یک هزار و 414 دانشگاه کشور، 318 مدرسه علمیه و حدود 820 مرکز امور جوانان از مهمترین نقاطی بشمار می‌آید که در کنار سه هزار خانه هلال سازماندهی می شوند و جوانان برای برنامه های مختلف به صورت داوطلبانه در جامعه فعالیت می کنند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اعضای این سازمان در رده سنی پنج تا 35 سال قرار دارند، گفت: در رده پنج تا 18 سال در 2 شاخه غنچه های هلال و دانش آموزی و در رده سنی 18 تا 35 سال در بخش کانون ها، طلاب، جوانان روستایی و خانه های هلال فعال هستند.

منیری بیان کرد: در بخش جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به جوانان آموزش هایی برای فعالیت های امدادی داده می شود و در کنار آن به آموزش همگانی مهارت های پیشگیرانه در خصوص حوادث و سوانح در جامعه کمک می کنیم.

وی یادآور شد: بیشتر فعالیت جوانان در حوزه امداد و نجات، مربوط به بحث آمادگی عمومی جامعه در خصوص مهارت های پیشگیری و کاهش خطرات حوادث طبیعی، بخش های مربوط به عملیات های تخصصی در حوزه امداد و نجات است.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: یک محور این سازمان خدمات عام المنفعه و بشر دوستانه است یعنی هر نوع خدمت داوطلبانه مبتنی بر مسئولیت پذیری اجتماعی توسط یک جوان که در راستای خدمت به انسان ها بدون در نظر گرفتن دین، نژاد و قوم، نظیر محیط زیست، منابع طبیعی، پیش گیری از اعتیاد، مبارزات با آسیب های اجتماعی، تقویت مهارت های زندگی انجام می‌شود.

منیری افزود: جوانان داوطلب هلال احمر در کشور هر ساله در فعالیت جدی و اساسی نظیر انتخابات ریاست جمهوری، حوزه آسیب های اجتماعی، مراسم عزاداری ماه محرم، کمک های امدادی، عام المنفعه و بشر دوسانه شرکت می‌کنند.

استقرار 50 هزار داوطلب در مبادی ورودی شهرها

وی خاطرنشان کرد: در یکسال اخیر جوانان هلال احمر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در هر دوره حدود 50 هزار نفر برای غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی شهرها مستقر شدند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: همچنین در طرح شهید سلیمانی بیش از 300 روز جوانان داوطلب هلال احمر در مکان های عمومی و هیات های عزاداری به مردم نحوه مقابله با کرونا، رعایت فاصله گذاری را آموزش می دهند و مردم را به ماسک زدن و تزریق واکسن تشویق می کنند.

منیری ادامه داد: در طرح ایران یاران جوان نیز 17 هزار نیروی متخصص که بیشتر فارغ التحصیل یا دانشجوی رشته علوم پزشکی هستند و از سوی کانون های داشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور سازماندهی شده بودند که با کمک گرفتن از سایر بدنه جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبان حدود 2 میلیون دز واکسن را به متقاضیان تزریق کردند.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه آسیب اجتماعی نیز تیم هایی تحت عنوان یاس با همکاری کمیته امداد به بانوان ساکن در مناطق حاشیه نشینی نکاتی را در خصوص مهارت زندگی آموزش هایی می دهند تا به ارتقای زندگی افراد کمک کنند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در طرح دادرس که به معنی داوطلبان آماده در روزهای سخت است داوطلبان فعالیت های امدادی انجام می دهند.

*س_برچسب‌ها_س*