یک‌شنبه 15 مهر 1403

47 درصد واحدهای مسکونی روستایی سلطانیه مقاوم سازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
47 درصد واحدهای مسکونی روستایی سلطانیه مقاوم سازی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تعداد کل واحدهای مسکونی روستایی شهرستان سلطانیه 6 هزارو 274 واحد است که از این تعداد 47 درصد مقاوم سازی شده است.

رضا خواجه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از یک‌هزارو 911 خانوار روستایی و 513 خانوار شهری از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در این شهرستان استفاده کرده اند.

وی یادآورشد: این نهاد در سطح شهرستان ها به ویژه سلطانیه در راستای خدمت رسانی به محرومان فعالیت های مهمی داشته و گام های خوبی در این راستا برداشته شده است.

خواجه ای با اشاره به تشریح عملکرد این نهاد در سطح روستاهای استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهادی که پس از انقلاب ایجاد شده، سهم بسزایی در خدمت رسانی به کشور به ویژه روستاییان داشته است.

وی اظهار داشت: رسیدگی به محرومان و مستضعفان، توسعه عدالت اجتماعی، بسترسازی برای سازندگی کشور از جمله نکات اساسی است که گستره این ماموریت از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بر عهده این نهاد مقدس گذاشته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی با هدف تجمیع توانمندی ها و پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول چهار دهه فعالیت عمرانی کالبدی خوبی برای توسعه روستاها انجام داده است، خاطر نشان کرد: بر این اساس می توان گفت، در فعالیت های این بنیاد مشارکت مردم اصل بوده که این امر موجب اندوختن تجارب ارزنده برای انجام موفق طرح توسعه منظومه روستایی شده است که اجرای آن موجبات رشد، شکوفایی و سرزندگی در محیط روستایی را فراهم می کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با فراهم کردن زیرساخت های لازم و تعامل ویژه با مجموعه بسیج می توان در توسعه و آبادانی جامعه و ارائه خدمات به اقشار کم درآمد به ویژه در سطح روستاها گام های موثری برداشت.

*س_برچسب‌ها_س*