یک‌شنبه 8 مهر 1403

53 طرح کشاورزی در همدان آماده بهره‌برداری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
53 طرح کشاورزی در همدان آماده بهره‌برداری است

همدان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: 53 طرح کشاورزی با اعتبار 76 میلیارد و 924میلیون تومان همزمان با هفته جهادکشاورزی در نقاط مختلف این استان بهره‌برداری می‌شود.

منصور رضوانی جلال روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح ها برای 315 نفر اشتغال ایجاد می شود ادامه داد: این طرح ها در بخش های آب و خاک، تولیدات دامی، صنایع کشاورزی، تولیدات گیاهی و آبزیان است.

رییس سازمان جهادکشاورزی همدان با بیان اینکه سالانه پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که 650 هزار تن در حوزه دام و طیور است خاطرنشان کرد: این استان 4.5 درصد محصولات کشاورزی کل کشور را تولید می‌کند که 23 درصد از ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی استان نیز مربوط به این بخش است.

وی با بیان اینکه سهم استان همدان در ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور 3.3 درصد است افزود: این استان یک هزار و 950 هزار هکتار وسعت دارد که 46 درصد آن منابع طبیعی، 33 درصد آن در حوزه زراعت، 3.7 درصد در حوزه باغ‌ها و 13.1 درصد هم در بخش آیش است.

رضوانی جلال با بیان اینکه استان همدان از مهمترین قطب‌های بخش کشاورزی کشور است، گفت: با فعالیت 117 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان 26 درصد اشتغال استان را بخش کشاورزی بر عهده دارد.

21 تا 27 خرداد ماه هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س*