یک‌شنبه 22 مهر 1403

540 بازرسی از مراکز تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی استان مرکزی انجام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
540 بازرسی از مراکز تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی استان مرکزی انجام شد

اراک - ایرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: 540 مورد بازرسی در ایام شیوع ویروس کرونا از مراکز تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی و داروخانه‌های این استان انجام شد.

دکتر «عباس علیمرادیان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت بازرسان حوزه غذا و داروی استان 300 مورد بازرسی از داروخانه‌های خصوصی، 40 بازرسی از داروخانه‌های دولتی و 200 مورد از مراکز تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی انجام دادند.

وی اظهار داشت: بسیاری از واحدها و افراد در ایام شیوع کرونا اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل در استان کردند که با نظارت بازرسان و کارشناسان با مواردی که مطابق با پروتکل‌های بهداشتی نبود برخورد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بازار عرضه مواد ضدعفونی و الکل اکنون تا حدودی کنترل شده و برای فصول پاییز و زمستان که احتمال شیوع احتمالی و آمار بالای کووید 19 وجود دارد، تامین و ذخیره سازی مناسب دارویی، ماسک، دستکش و محلول‌های ضد عفونی برنامه‌ریزی می‌شود.

علیمرادیان افزود: 300 هزار ماسک در بخش خصوصی و 600 هزار عدد ماسک در بخش دولتی تولید و توزیع شده و اکنون بازار استان برای این محصول بهداشتی اشباعشده و تناسب عرضه و تقاضا ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: 565 مکان عمومی این استان در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا به‌علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل شدند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در این مدت 19 هزار و 722 واحد صنفی و خدمات عمومی استان با مشارکت 145 بازدید شده و ارزیابی بهداشتی شدند.

علیمرادیان افزود: 34 هزار و 416 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان انجام گرفت که 598 واحد به علت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی مهر و موم شد.

وی اظهار داشت: 9 هزار و 449 کارگاه در این مدت بازرسی شد که 240 مورد از این اماکن اخطار گرفتند و هفت واحد متخلف به دادگاه معرفی شدند.

کرونا که ویروس عامل آن از طریق ریز قطرات فرد آلوده در هوا و نیز اشیای آلوده منتقل می‌شود و هنوز دارو و واکسن مشخصی برای آن شناسایی نشده است، اواسط ماه دسامبر (24 آذر 98) در شهر ووهان در مرکز چین گزارش شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*