دوشنبه 16 مهر 1403

55 شهروند زنجانی، مشکل خود را در سامد با استاندار در میان گذاشتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
55 شهروند زنجانی، مشکل خود را در سامد با استاندار در میان گذاشتند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان در ادامه ملاقات‌ها و ارتباط‌های مستمر خود با اقشار مختلف مردم، روز پنجشنبه / 16 مرداد / با حضور در سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت) که بیش از سه ساعت به طول انجامید، پاسخگوی تلفنی 55 نفر از نقاط مختلف استان زنجان بود و دستورات لازم برای حل مسائل و مشکلات مطرح‌شده از سوی تماس‌گیرندکان را صادر کرد.

در این ارتباط تلفنی، معاونان استاندار نیز به همراه شماری از مدیران ستادی و دستگاه‌های اجرایی استان برای تسهیل و تسریع در حل مسائل و مشکلات شهروندان به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند.

استاندار زنجان در این برنامه با بیان اینکه مواردی که قانونی بوده و قابلیت اجرا داشته باشند به مدیران ارجاع داده می‌شود، گفت: از مسؤولان و مدیران دستگاه‌ها انتظار می‌رود موارد ارجاعی را به‌شخصه و با جدیت تا حصول نتیجه، پیگیری کنند.

فتح‌الله حقیقی اظهار داشت: ارتباط تلفنی و دیدار چهره‌به‌چهره با مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها امیدواری در جامعه ایجاد می‌کند.

وی پاسخگویی تلفنی و دیدارهای چهره‌به‌چهره برای رفع مشکلات مردم را نتیجه‌بخش خواند و خاطرنشان کرد: همانگونه که ملاحظه شد امروز چند نفر از تماس‌گیرندگان، شهروندانی بودند که قبل از این تماس گرفته بودند و امروز برای تشکر و قدردانی از بابت حل مشکل خود با سامانه تماس گرفتند.

حقیقی تصریح کرد: شهروندان عزیز باید توجه داشته باشند که مدیران، تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آن‌ها در چهارچوب قانون انجام می‌دهند و برخی موارد از جمله درخواست شغل در واحدهای تولیدی بزرگ، نیازمند شرکت در آزمون ورودی است و در صورت کسب امتیازات لازم، محقق می‌شود.

استاندار زنجان در پاسخ به تماس مسؤول یکی از باشگاه‌های ورزشی گفت: باشگاه‌های ورزشی طبق اعلام ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده و این تعطیلی تا زمان رعایت مردم برای رسیدن به وضعیت مطلوب بیماری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسؤولان باشگاه‌های ورزشی می‌توانند از تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده ناشی از کرونا بهره‌مند شوند، اظهار داشت: شرمنده فداکاری تمام اصناف، گروه‌ها و مشاغل و ناگزیر به زندگی در شرایط کرونایی هستیم.

حقیقی با تاکید بر اینکه سلامتی مردم در درجه اول قرار دارد، تصریح کرد: با هر کدام از باشگاه‌های ورزشی که بخواهند به طور غیرقانونی فعالیت کرده و سلامت جامعه را به خطر بیندازند به شدت برخورد می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به مشکل نبود اینترنت در مناطق روستایی برای استفاده دانش‌آموزان گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی آتی به صورت مجازی و غیرحضوری باشد، اداره‌های کل آموزش و پرورش و ارتباطات و مخابرات استان تلاش می‌کنند تا هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود و اینترنت در تمام نقاط استان برای استفاده دانش‌آموزان از سامانه «شاد» برقرار باشد.

به گزارش ایرنا، 2 نفر از تماس‌گیرندگان، متقاضی دیدار حضوری با استاندار زنجان بودند که بدون وقفه، مورد موافقت مقام عالی دولت در استان قرار گرفت و این ملاقات بلافاصله بعد از اتمام زمان پاسخگویی، عملی شد.

تماس‌های امروز شهروندان زنجانی در بخش‌های مختلف مانند درخواست شغل، مسائل اجتماعی، مدیریت شهری، پروژه‌های عمرانی، عدم توانایی در پرداخت تسهیلات و جریمه دیرکرد، کمک‌های مالی، قرار گرفتن تحت پوشش نهادهای حمایتی، بازنشستگان و واحدهای صنعتی بود.

استاندار زنجان علاوه بر برگزاری منظم برنامه‌های ملاقات مردمی با اقشار مختلف مردم، مدیران دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا با حضور منظم در سامانه سامد، پاسخگوی سوالات و مسائل مردم باشند.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با شماره 111 این امکان را برای شهروندان فراهم کرده تا نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را از مجموعه دستگاه‌های دولتی منعکس کنند و دستگاه‌های اجرایی بر اساس نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان، پاسخگوی شهروندان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز که پاسخگوی بخشی از تماس‌ها بود، گفت: مشکلات شهروندان توسط مدیران، پیگیری و رفع می‌شود و مردم اگر صبور باشند نتیجه پیگیری‌ها را در عمل مشاهده می‌کنند.

یکی از مشکلاتی که توسط شهروندان زنجانی مطرح شد، دیوار بتنی در بزرگراه 22 بهمن مقابل خیابان اصلی شهرک اسلام‌آباد بود که محل تجمع معتادان و همچنین خرید و فروش مواد مخدر شده است.

خدابخش مرادی نافچی در این رابطه، اظهار داشت: تاکنون 200 معتاد متجاهر با همکاری دستگاه‌های مربوطه از سطح شهرها به‌ویژه زنجان جمع‌آوری و مقرر شده این موضوع با همکاری و مداخله استانداری، نیروی انتظامی، فرمانداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و شهرداری ادامه داشته باشد تا امنیت و آرامش روانی برای مردم منطقه فراهم شود.

*س_برچسب‌ها_س*