سه‌شنبه 17 مهر 1403

7 میلیارد ریال برای تجهیز مجتمعهای فرهنگی خراسان شمالی تخصیص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
7 میلیارد ریال برای تجهیز مجتمعهای فرهنگی خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز 6 مجتمع فرهنگی و هنری در این استان تخصیص داده است.

حسین فرخنده، چهارشنبه با اشاره به دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ از محل سهم 10 میلیارد ریالی تعیین شده برای استان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است.

وی افزود: در این دیدار که به منظور پیگیری بندهای تفاهم نامه منعقد شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار خراسان شمالی، مصوبات سفر ریاست جمهوری و بررسی دیگر موارد مورد نظر در حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فعالیت ها و پروژه های فرهنگی و هنری استان دستور ویژه داد. وی با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر 19 باب کتابخانه در استان تکمیل و تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در این جلسه پیرو تفاهم نامه منعقد شده خواستار افزایش سهمیه اهدای کتاب بودیم که خوشبختانه این رقم به 6 میلیارد و 500 میلیون ریال خواهد رسید و دستور لازم نیز برای افزایش بیشتر سهمیه کتاب از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد.

وی ساخت پردیس سینمایی را از دیگر مفاد تفاهم نامه بیان کرد و افزود: از آنجا که مقرر شده بود با رسیدن پردیس سینمایی به رشد 30 درصدی، وزارتخانه هفت میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق کند، در این جلسه پرداخت زودتر از موعد این رقم اعتباری را خواستار شدیم. فرخنده، درخواست پیگیری تخصیص کامل اعتبار 120 میلیارد ریالی منظور شده برای پروژه تالار فرهنگ و هنر بجنورد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به پایین بودن سرانه فضای فرهنگی این شهرستان را از دیگر مباحث مطرح شده بیان کرد و گفت: بخشی از این تخصیص با وزارت ارشاد و بخشی هم منوط به پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که خوشبختانه دستور لازم در این زمینه داده شد. وی تامین و تخصیص کامل اعتبار در نظر گرفته شده برای موزه هنرهای معاصر را هم به عنوان یکی دیگر از مباحث مطرح شده عنوان کرد و گفت: از 20 میلیاردریال اعتبار مصوب این طرح که از سال 93 کلید خورد، 13 میلیارد و 800 میلیون ریال آن تخصیص داده شده است، اما پیگیر تخصیص 100 درصدی اعتبار بودیم که دستور لازم برای آن نیز گرفته شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور پیگیری تخصیص صد درصدی طرح های سفر ریاست جمهوری به استان را نیز داد. وی با اشاره به اینکه کتابخانه های استان نیازمند 200 هزار نسخه کتاب است، افزود: در این دیدار که دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم حضور داشت، بر تجهیز منابع کتابخانه ای کتابخانه های استان تاکید شد تا متناسب با امکانات، سهم خراسان شمالی نیز به صورت خاص دیده شود. فرخنده گفت: کمک و همراهی وزارتخانه برای راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در 2 رشته هنرهای نمایشی و موسیقی به منظور کشف استعدادها در سال آینده از جمله مطالباتی بود که در این دیدار مطرح شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفر جمعیت دارای اقوام کرمانج، کرد، ترکمن، تات، ترک و بلوچ است.

*س_برچسب‌ها_س*