یک‌شنبه 15 مهر 1403

72 درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی زنجان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
72 درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی زنجان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به شرایط کرونایی از مجموع 108 هزارو 760 دانش آموز مقطع ابتدایی این استان 78 هزارو 411 نفر معادل 72 درصد به صورت گروه بندی شده در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

صیاد سلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وضعیت حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در مدارس افزود: همزمان با بازگشایی مدارس از 15 شهریور امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس های درس با نگرانی هایی به ویژه از سوی والدین مواجه بود.

وی اضافه کرد: طی روزهای نخستین بازگشایی مدارس به دلیل اضطراب خانواده ها و نبود اطمینان بخشی از چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، حضور این گروه ها در کلاس های درس اندک شمار بود که اکنون این رویه با ایجاد ساز و کارهای لازم شکل مطلوب تری به خود گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان در مدارس گروه بندی شده و به تدریج روند افزایشی یافته و از طرفی میزان استفاده گروه های هدف از شبکه شاد نیز به 80 درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: بر این مبنا دانش‌آموزان طبق برنامه زمان بندی شده دروس خود را به عنوان مکمل آموزشی از شبکه شاد فرا می گیرند و همه معلمان این مقطع در این شبکه نیز فعالیت می‌کنند.

سلامی با بیان اینکه از مجموع یک هزارو 100 مدرسه فعال مقطع ابتدایی استان 803 مدرسه در مناطق روستایی واقع شده است، افزود: از مجموع مدارس روستایی یاد شده 346 مدرسه با جمعیت دانش آموزی 2 هزارو 100 نفری مدارس یک تا 20 نفره را شامل می شود که فاقد اینترنت و دسترسی لازم به شبکه شاد هستند.

وی اضافه کرد: با کارهای انجام گرفته دانش‌آموزان روستایی که هیچ‌گونه دسترسی به شبکه شاد ندارند، به صورت اطلس آموزشی و جغرافیایی طراحی شده به ابتکار اداره آموزش و پرورش تحت پوشش قرار گرفتند و در مابقی مدارس روستاهای برخوردار نیز دانش‌آموزان به صورت حضوری و گروه‌بندی بر اساس پروتکل 0 - 6 آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: تلاش آموزش و پرورش استان بر دایر بودن کلاس های درس بصورت حضوری در کنار آموزش های مجازی است و در این راستا نظارتها و پروتکل های بهداشتی به شکل سخت گیرانه ای اعمال می شود.

وی اظهار داشت: کلاس درس دانش آموزان حداکثر به مدت 25 دقیقه و 10 دقیقه زنگ تفریح به صورت شناور، با هدف اجتناب از تراکم جمعیتی انجام می شود و به همین صورت در هنگام ورود و خروج دانش آموزان به مدارس نیز دقت نظر بیشتری وجود دارد.

سلامی با تاکید بر اینک رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در مدرسه به تعطیلی آن منجر خواهد شد، افزود: سلامت دانش آموزان در اولویت اصلی بوده و با توجه به امکانات محدود، مشارکت والدین نقش بسیار سازنده ای دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده دانش آموز مشکوک به کرونا، کلاس درس به مدت 2 هفته تعطیل خواهد شد و مابقی دانش آموزان قرنطینه می شوند.

*س_برچسب‌ها_س*