دوشنبه 16 مهر 1403

80 درصد مشکلات صنایع قزوین در شوراهای حل اختلاف حل می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
80 درصد مشکلات صنایع قزوین در شوراهای حل اختلاف حل می‌شود

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: این نوید را به صنعتگران استان که قطب صنعت کشور است می‌دهیم که 70 تا 80 درصد مشکلات مرتبط با صنعت و معدن استان در شوراهای حل اختلاف و واحدهای طلایه داران صلح و سازش حل خواهد شد.

حجت السلام نورالله قدرتی روز شنبه در مراسم افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت در خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، افزود: در سال‌های گذشته به شوراهای حل اختلاف تخصصی کمتر توجه می‌شد ولی با حضور آیت الله رییسی در سمت ریاست قوه قضاییه اعتماد به بخش خصوصی برای راه اندازی شوراهای حل اختلاف تخصصی تقویت شد.

وی افزود: راه اندازی شوراهای حل اختلاف صنعت، معدن و تجارت در استان، انقلابی در راستای ایجاد امنیت برای صنعتگران است و تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری صنعتگران استان در این شعبه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

قدرتی اضافه کرد: تشکیل شورای حل اختلاف صنعت، معدن و تجارت استان محوری خواهد شد تا اختلافات، مشکلات و منازعات اصحاب صنعت، معدن و تجارت استان در آن حل و فصل شود و میزان مراجعات به دستگاه قضا نیز کاهش یابد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم به جهش تولید برسیم یکی از راه‌های آن، ایجاد امنیت و آرامش برای صنعتگران و راه اندازی شعبه شورای حل اختلاف صنایع است که باید دستگاه‌های مجری و متولی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

قدرتی با بیان اینکه نامگذاری سال جاری به جهش تولید فقط یک شعار نیست، افزود: همه دستگاه‌ها باید برای تحقق این شعار تلاش کنند و مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نیز با شور و تلاش بیشتر و نگاه جدیدتر برای حذف قوانین دست و پاگیر و تصویب قوانین جدیدتر در این زمینه تلاش نمایند.

وی افزود: انتخاب شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نگاه تیزبینانه، احاطه و هوشیاری ایشان را در سطح منطقه و بین الملل نشان داد و باید قطعا از این ظرفیت برای حل مشکلات کشور، ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی بهره جست.

قدرتی با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران اگر تامین نشود با مشکل مواجه می‌شویم، افزود: در این راستا یک ماده واحده را به نمایندگان استان پیشنهاد دادیم که در صورت تصویب آن دیگر سودجویان نمی‌توانند بعد از استفاده از تسهیلات بانکی به بهانه ورشکست شدن کارخانه، کارگران را اخراج کنند.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*