یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

850 هزار نفر در همدان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
850 هزار نفر در همدان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند

استاندار همدان با اشاره به نگاه مثبت دولت انقلابی ایران و اقدامات اثربخش در حوزه بیمه گفت: در این استان 850 هزار نفر زیر پوشش رایگان بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه بین مدیران بیمه سلامت و مؤسسه خیریه مهدیه همدان با اعلام این خبر افزود: دولت سیزدهم تلاش و اهتمام ویژه‌ای در پوشش خدمات بیمه ای رایگان جهت تمامی افراد جامعه دارد.

استاندار همدان گفت: امضای این تفاهم‌نامه برای پرداخت هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج و سرطانی در استان، اقدامی مبارک است.

وی اضافه کرد: بیمه سلامت همگام با سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی ایران قوی، تحولات بسیار ارزشمندی در استان ایجاد کرده است.

قاسمی فرزاد افزود: امضای این تفاهم‌نامه با نگاه دولت مردمی سیزدهم و به تأسی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش دغدغه‌ها و هزینه‌های بیماران و تسهیل در روند درمان انجام شده است.

وی گفت: هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج و سرطانی بسیار سنگین است و همواره شاهد مشکلات بسیاری در خانواده‌های این بیماران بودیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با اهتمام و پیگیری استاندار همدان، برای اولین بار در کشور هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج و سرطانی رایگان شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی اضافه کرد: صندوق بیماران صعب‌العلاج و سرطانی سال گذشته با اعتبار 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض تشکیل شد و اعتبار آن در سال جاری به 70 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی یادآور شد: در این صندوق 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد نیز واگذار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1882289