جمعه 13 مهر 1403

9 هزار دوز واکسن در کارآزمایی بالینی به داوطلبان زنجانی تزریق می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
9 هزار دوز واکسن در کارآزمایی بالینی به داوطلبان زنجانی تزریق می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در فاز سوم کارآزمایی واکسن پاستور و کوبا 9 هزار دوز واکسن به ظرفیت استان اضافه شده و انتخاب دیگری برای مردم ایجاد شده بطوریکه در 2 شهر زنجان و یزد سه دوز واکسن تزریق می شود که یک دوز آن یادآور است.

دکتر پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری آن لاین روند کارآزمایی بالینی واکسن پاستور و کوبا را در استان خوب عنوان کرد و افزود: بطوری که طی روز سه شنبه برای 350 نفر تزریق واکسن در مرکز کارآزمایی بالینی انجام گرفت از طرفی برای بخشی از افراد امکان تزریق واکسن وجود نداشت و در زمان حاضر ظرفیت برای ثبت‌نام و بررسی وجود دارد.

وی اضافه کرد: فاز سوم کارآزمایی واکسن پاستور و کوبا، متمرکز به ایمنی‌زایی و اثربخشی است و داوطلبان می توانند برای تزریق به نشانی http//pasteurcovac.ir مراجعه کنند.

این مسوول، در خصوص وضعیت کنونی بیماری کرونا در استان گفت: هم اکنون بیش از 515 نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده و بیش از 30 درصد تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال شده است که نشان می‌دهد همچنان در پیک بیماری کرونا هستیم که عادی انگاری موجب بحران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تغییر رنگ شهرستان‌ها، تابع شاخص‌هایی است که در صورت تغییر این شاخص‌ها رنگ شهرها تغییر می‌کند، گفت: هم اکنون شهرستان ابهر دارای وضعیت بهتری بوده و 2 شهرستان زنجان و خرم‌دره در وضعیت قرمز و ایجرود زرد است اما اگر یک نقطه استان قرمز باشد، امکان قرمز شدن سایر مناطق به دلیل تبادلات شهرستانی افزایش می‌یابد.

قزلباش در خصوص اثر بخشی محدودیت های کرونایی نیز گفت: اگر این محدودیت ها اعمال نمی‌شد امکان پیک بیماری در گستره بالایی وجود داشت هر چند بسته بودن مغازه ها و کسب و کارهای در طولانی مدت خسته کننده بوده و آسیب اقتصادی بیشتری خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: پس اعمال محدودیت با قاطعیت می تواند وضعیت عادی را در زمان کوتاه تری برگرداند و در صورتی که بالای 90 درصد پروتکل‌ها رعایت شود می توان گفت بیماری کنترل شده است.

*س_برچسب‌ها_س*