یک‌شنبه 22 مهر 1403

90 درصد برنامه‌های مبلغان اصفهان در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
90 درصد برنامه‌های مبلغان اصفهان در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود

اصفهان - ایرنا - مسوول تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: 90 درصد برنامه‌های مبلغان این استان در ایام ماه رمضان با توجه به ادامه داشتن موضوع شیوع بیماری کرونا در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس به مبلغان اعلام شد که هر کدام در حوزه خدمت خود کانالی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد و تمامی برنامه‌ها شامل سخنرانی، احکام و مسائل مذهبی را در آن بارگذاری کنند.

وی اظهارداشت: اکنون هر کدام از مبلغان در استان دارای یک کانال در شبکه‌های اجتماعی هستند که هر روز یک منبر اخلاقی و احکام شرعی و قرآنی را در آن ارائه می‌کنند.

مسوول تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: همچنین برای بحث آموزش قرآن، دارالقرآن‌های مجازی دایر شده که مخاطبان به راحتی در آن آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی اضافه کرد: در این راستا جشنواره‌ای با عنوان "برترین رسانه مسجد" در پایان ماه رمضان بمنظور انتخاب بهترین کانال اجتماعی مبلغان پس از عید فطر برگزار می‌شود.

بابایی یادآور شد: در این ایام همچنین طرح "طبیب دوار" با اعزام طلبه‌های جوان به در منازل مردم محلات به مشاوره و پاسخگویی به سوالات اعتقادی، اخلاقی و شرعی آنها می‌پردازند.

وی اعزام مبلغ، مداح و قاری قرآن به منازل شهروندانی در ایام ماه رمضان بنا به درخواست آنها برای خواندن قرآن و دعاهای ویژه این ماه اشاره کرد و گفت: تنها خانواده هایی با جمعیت حداکثر پنج نفر می‌توانستند از این امکان بهره‌مند شوند.

وی اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه را از دیگر اقدامات در حال اجرای این اداره‌کل برشمرد و گفت: تاکنون در سه مرحله توزیع اقلام مورد نیاز بین خانواده‌های محروم و نیازمند و جامعه مداحان آسیب‌دیده از کرونا در استان صورت گرفته است.

اکنون بیش از پنج هزار و 200 هیات مذهبی با مجوز اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان در اصفهان فعالیت می‌کنند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیش از 129 هزار نفر در کل کشور به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد یکصد هزار نفر بهبود یافته و بیش از هفت هزار تن فوت کرده‌اند.

ویروس کرونا 2019(COVID-19) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*