یک‌شنبه 15 مهر 1403

آبزیان سد سهرین زنجان طعمه بی‌تدبیری و لجبازی کشاورزان شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آبزیان سد سهرین زنجان طعمه بی‌تدبیری و لجبازی کشاورزان شدند

زنجان - ایرنا - در پی استفاده بی‌رویه و تخلیه غیر اصولی آب سد طبیعی سهرین زنجان از سوی برخی از کشاورزان و باغداران منطقه، هزاران قطعه آبزی در این سد خاکی تلف شدند.

یکی از اهالی منطقه به تلف شدن انواع آبزیان در سد سهرین اشاره کرد و گفت: آب موجود در سد خاکی سهرین از طریق لوله های بزرگ به منظور آبیاری باغات و زمین های کشاورزی از سوی برخی افراد به پشت سد انتقال داده شده که در نتیجه آب سد تمام شده و مرگ ناخوشایند و تلخ آبزیان را (سد و مسیر هدایت آب)، رقم زده است

وی افزود: مشاهده صحنه مرگ ماهیان، دل هر بیننده ای را می آزارد که این کار ناپسند و غیرانسانی به دور از انصاف است و مسوؤلان باید با مسببان این حادثه بسیار تلخ برخورد قانونی لازم را انجام دهند تا حقوق حیوانات در سایه بی تدبیری و بی مسوولیتی ها نادیده گرفته نشود.

معاون نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: با خشک شدن آب سد سهرین، حادثه ای تلخ برای آبزیان رقم خود که عوامل محیط زیست زنجان پس از اطلاع از تلف شدن هزاران قطعه ماهی در این سد طبیعی، در صدد پی‌گیری موضوع برآمدند.

پرویز رستمی با بیان اینکه متاسفانه خشک شدن آب این سد موجب مرگ انواع آبزیان و ماهیان آن شده است، افزود: این سد خاکی از سوی آبخیزداری ایجاد شده است اما متولی ماهی ریزی در این سد هنوز مشخص نشده و تاکنون نیز هیچ ارگانی آن را برعهده نگرفته است.

وی اظهار داشت: موضوع همچنان از سوی این اداره کل در دست تحقیق و بررسی است تا معلوم شود که کدام اداره و ارگانی مجوز ماهی ریزی در این سد را داده است که در صورت دستیابی به نتیجه، نسبت به اطلاع رسانی اقدام خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*