چهارشنبه 13 تیر 1403

آرتور میلر

آرتور میلر

وب‌گاه فرارو

بهزاد فراهانی گفت: بیش از سه تا چهار ماه من و گلشیفته و همسرش بی‌دلیل و به علت عدم درک صحیح از مدیریت هنری به نوعی بازجویی می‌شدیم و رسما به گلشیفته گفته شد بهتر است شما از کشور بروید که گلشیفته رفت و خوشبختانه در راه خوبی هم رفت و خوب یاد گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: روزنامه گاردین در گزارشی به شباهت‌های نمایشنامه کلاسیک «مرگ فروشنده» از آرتور میلر و فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی اشاره کرد و نوشت: «فیلم «فروشنده»، نمایشنامه آرتور میلر را از قابی جدید به تصویر کشید، فرهادی در این فیلم به مضامین مشابهی پرداخته و نمادپردازی میلر را تقویت می‌کند.»

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه گاردین در گزارشی به شباهت‌های نمایشنامه کلاسیک «مرگ فروشنده» از «آرتور میلر» و فیلم «فروشنده» ساخته «اصغر فرهادی» اشاره کرد و نوشت: فیلم فروشنده نمایشنامه آرتور میلر را از قابی جدید به تصویر کشید، فرهادی در این فیلم به مضامین مشابهی پرداخته و نمادپردازی میلر را تقویت می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - از شانس بالا برای کسب جوایزی چون اسکار و نخل طلا تا قرار گرفتن در فهرست کارگردانان بزرگی که فیلم بد در کارنامه خود ندارند، نام «اصغر فرهادی» این روزها بار دیگر در محافل جهانی سینما بر سر زبان‌ها افتاده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ادامه روند روزهای قرمز در پایتخت و اغلب استان‌های کشور هر چند به تمدید مهر تعطیلی فعالیت‌های نمایشی حکم داده اما با این حال هنوز شاهد فعالیت امیدوارانه هنرمندان تئاتر برای فردای روزهای کاهش شیب صعودی این ویروس در کشور هستیم.

وب‌گاه فرارو

با گذشت یک هفته از برگزاری مراسم اسکار 2021، نشریه ورایتی به رسم هر سال در مطلبی برندگان جوایز سال آینده را پیش‌بینی کرده است. این نشریه آمریکایی که سال گذشته در یک پیش‌بینی زودهنگام به درستی فیلم سرزمین خانه‌به‌دوش را به عنوان برنده اسکار بهترین فیلم اعلام کرده بود، می‌گوید فرهادی با فیلم جدیدش قهرمان در مسیر دریافت سومین جایزه اسکار تاریخ فعالیت هنری خود قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نشریه سینمایی «ورایتی» در پیش‌بینی اولیه خود از برندگان نودوچهارمین دوره از جوایز اسکار، فیلم «قهرمان» ساخته «اصغر فرهادی» را به عنوان مدعی اول دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان معرفی کرد.

خبرگزاری ایسنا

چه کسی فکرش را می‌کرد آن انباری بی‌ستون که متعلق به سلف‌سرویس دانشگاه بود، روزی مکان درخشش جمعی از نامداران فرهنگ این کشور شود، اما از خوش‌اقبالی این انبار متروکه بود که روزگار برایش چنین تقدیری معین کرد.

خبرگزاری مهر

آکادمی در آخرین انتخابش جایزه نوبل ادبیات 2020 را به شاعر آمریکایی خانم لوییز الیزابت گلیک اهدا کرد تا بار دیگر شعر و مخاطب‌های محدودش را بر سر زبان‌ها بیندازد.

خبرگزاری ایسنا

اولین بار اسم‌شان را در پیام‌های تسلیت دیدیم و تازه شناختیم‌شان. خودشان را که نه، فقط اسم‌شان را.

خبرگزاری ایسنا

برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش قرار است روز جمعه (18 مهرماه) به آثار محمدعلی جمالزاده بپردازد.

وب‌گاه تابناک

در آن سال‌ها چه کسی می‌توانست تصور کند این جوانک خوش سیما که با سماجت و صبوری راه خود را به صحنه گشوده است، روزگاری یکی از درخشان‌ترین چهره‌های ادبیات داستانی ما خواهد شد؛ اما این همه، هرگز آسان به دست نیامد و او برای فتح این قله‌ها راهی پر سنگلاخ را طی کرد.

خبرگزاری ایسنا

مدیر گروه تئاتر «آناهیتا» نمی‌توانست این جوانک را بپذیرد. آخر موعد ثبت نام گذشته بود اما جوان مشتاق مگر می‌توانست به این آسانی از این وسوسه بگذرد. او به عشق تئاتر راهی تهران شده بود. سماجت و صبوری کرد و یک سالی در تئاتر پارس کار کرد تا فرصتی به او داده شد و به گروه تئاتر «آناهیتا» راه یافت. محمود دولت‌آبادی این گونه به عرصه تئاتر وارد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایران - ادبیات معاصر ایران به جهت قرابت فکری و فرهنگی پیوند نزدیکی با نویسندگان روسی دارد در این میان آنتوان چخوف یکی از شناخته‌شده‌ترین و موثرترین اشخاصی است که نویسندگان ایرانی به طور غیرمستقیم و مستقیم از آثار وی الهام و تاثیر گرفته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بازیگر شناخته‌شده و شاگرد زنده‌یاد حمید سمندریان با اشاره به آنکه وی در شاگردانش تکثیر شده، گفت: هر زمان اجرای خوب یا کارگردانی موفقی را از سر می‌گذرانم احساس می‌کنم استاد به من لبخند می‌زند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حمید سمندریان از جمله موثرترین چهره‌های معاصر تئاتر و نمایش ایران به شمار می‌رود که به «پدر تئاتر ایران» نیز مشهور است. نسل جدید بازیگری و حتی نسل قدیمی‌تر آن به نوعی وامدار و شاگرد وی در عرصه هنر بازیگری محسوب می‌شوند و آموزش آکادمیک بازیگری در ایران با تلاش سمندریان به ثمر رسید.