سه‌شنبه 1 خرداد 1403

آزادی تبهکار خطرناک، خشم ایتالیایی‌ها را برانگیخت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
آزادی تبهکار خطرناک، خشم ایتالیایی‌ها را برانگیخت

آزادی یکی از معروف‌ترین جنایتکاران ایتالیا پس از 25 سال از زندان، موجی از خشم و انزجار را در میان جامعه ایتالیا برانگیخت.

به گزارش ایسنا، "جووانی بروسکا" عضو پیشین مافیای سیسیل ایتالیا که اکنون 64 ساله است، 25 سال پیش به حبس ابد محکوم شده بود اما بر اساس قانون ایتالیا به دلیل همکاری با پلیس و مقامات قضایی تخفیف گرفت و قسمتی از محکومیتش بخشیده شد.

بروسکا، جنایت‌های فجیعی انجام داده بود. از جمله این جنایت‌ها، آدم‌ربایی و قتل پسر 11 ساله یک عضو خیانتکار مافیا و حل کردن جسد او در دیگ اسید در سال 1996 بوده است.

گزارش شده است که بروسکا به عنوان دست راست «سالواتوره رینا» به شرکت در حدود 150 فقره قتل اعتراف کرده است. سالواتوره رینا، مشهور به «توتو» سرکرده اصلی تمام دسته‌های مافیایی سیسیل بود که در سال 2017 در زندان مرد.

با توجه به سنگین بودن پرونده جنایات بروسکا، آزادی زودهنگام وی بسیاری از ایتالیایی‌ها را شگفت‌زده و در عین حال خشمگین کرد. بسیاری از مردم و حقوقدانان ایتالیایی خواستار اصلاح قانونی در کشورشان شدند که برای مجازات آن دسته از اعضای مافیا که سکوت را می‌شکنند و با بازرسان همکاری می‌کنند، تخفیف قایل می‌شود.

آزادی بروسکا و پخش یک مستند و مصاحبه‌ای از وی که در آن از بازماندگان قربانیانش عذرخواهی می‌کند، داغ خانواده‌های قربانیان را تازه کرده است. بسیاری از آنها می‌گویند که این فرد جنایتکار در مورد جزئیات قتل‌ها هنوز به طور کامل اطلاعات نداده است.

به گزارش یورونیوز، بروسکا اکنون قرار است تا چهار سال تحت مراقبت بماند و بعد از آن آزاد گردد.

انتهای پیام