یک‌شنبه 15 مهر 1403

آزاد راه‌های زنجان شلوغ و پرحجم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزاد راه‌های زنجان شلوغ و پرحجم است

زنجان - ایرنا - سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در حال حاضر آزاد راه‌های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز، شلوغ و پرحجم است.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز بازگشت مسافران به محل زندگی خود از صبح دیروز / جمعه 14 شهریور ماه / این 2 آزاد راه زنجان، پرتردد شده است.

وی اظهار داشت: روز گذشته هفت فقره تصادف جرحی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که بر اثر این حوادث رانندگی، هفت نفر مصدوم شده و به بیمارستان انتقال یافتند.

عظیمی، با بیان اینکه هفته گذشته فقط یک مورد حادثه رانندگی منجر به فوت در جاده های زنجان اتفاق افتاد، تصریح کرد: چهارشنبه شب /12 شهریور ماه / در آزاد راه زنجان - تبریز، یک عابر پس از برخورد خودروی سمند، به شدت مصدوم و بر اثر جراحات وارده جان باخت.

وی با بیان اینکه هنوز آمار مربوط به کشته های ناشی از تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان در مرداد ماه امسال از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است، افزود: تیرماه امسال 23 مورد تصادف منجر به فوت در جاده های زنجان اتفاق افتاد که بر اثر آن 26 نفر جان باختند که میزان تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد (یک نفر) کاهش داشت.

طی سه ماهه نخست امسال (فروردین تا پایان خرداد) 58 نفر و مدت مشابه پارسال (98) نیز 46 نفر قربانی تصادفات رانندگی در سطح جاده های این استان شدند که حاکی از افزایش 26 درصدی است.

تعداد 270 نفر در سال 97 و 258 نفر نیز در سال 98 بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری استان زنجان جان باختند.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*